Gå til innhold

Forza 2: Can't connect to game? Les her

Ranger emnet


momo

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dere som bruker router, må gå inn på routern og justere firewallen. Der hvor det står DMZ HOST skriver du inn ip-en til xboxen. Da utelater man xboxen fra firewallen og sikkertheten på kun denne enheten blir helt satt ned.

 

The DMZ (Demilitarized Zone) option lets you set a single computer on your network outside of the router. If you have a computer that cannot run Internet applications successfully from behind the router, then you can place the computer into the DMZ for unrestricted Internet access.

 

Note: Putting a computer in the DMZ may expose that computer to a variety of security risks. Use of this option is only recommended as a last resort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Til dere som har Moderat/Strickt NAT og tør og gjøre noe med det:

 

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

 

Haugehvis av guider til hvordan du skal sette opp blandt annet xbox 360 Live til akkuratt din router!

Strålende forklart!

 

(Hadde fulgt denne guiden selv, men jeg tør bare ikke å endre noe på data`n fordi jeg er redd for å miste diverse internettforbindelser)

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har Moderat/Strickt NAT og tør og gjøre noe med det:

 

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

 

Haugehvis av guider til hvordan du skal sette opp blandt annet xbox 360 Live til akkuratt din router!

Strålende forklart!

 

(Hadde fulgt denne guiden selv, men jeg tør bare ikke å endre noe på data`n fordi jeg er redd for å miste diverse internettforbindelser)

 

Er da ikke farlig å sette opp router på nytt. Er bare å passe på at du har brukernavn og passord til netttilkoblingen liggende.. Sånn at du får satt det opp på nytt i tilfelle.. Null pes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://portforward.com/ FTW!

 

Vist du skal fikse NAT / åpne porter så er det plassen å gå til.

 

NAT problemer kan være noe dritt avogtil, for meg f.eks, som vet hvordan man kan åpne porter og alt det der, men Routeren vil ikke sammarbeide osv. Får internett fra der jeg leier så jeg gleder meg til å flytte så jeg kan ha min egen dedikerte linje som jeg kan sette opp selv. :) Men det er snålt, fordi jeg spiller mye med folk fra USA, men får ikke koblet til tre stykker som jeg har lagt til her fra forumet. :p

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Ruteren som er der jeg bor nå sto ikke oppført i lista i det hele tatt! Altså blir det ikke live spilling på meg før jeg får kjøpt ny ruter, morro! ehh.. :(

 

Men jeg får da koplet meg opp mot live, men ikke spillt. Nat er open såvidt jeg husker. Hmmm...

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Ruteren som er der jeg bor nå sto ikke oppført i lista i det hele tatt! Altså blir det ikke live spilling på meg før jeg får kjøpt ny ruter, morro! ehh.. :(

 

Men jeg får da koplet meg opp mot live, men ikke spillt. Nat er open såvidt jeg husker. Hmmm...

 

Får du satt på DMZ i routeren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic kanskje men, skal kjøpe meg ny ruter siden jeg skal flytte snart uansett. Mener å huske jeg hadde en d-link der jeg bodde før, er DI-524 en grei ruter?! Den sto på lista over støttede til xboxen og er billig, 395kr på komplett.

 

Vel, jeg har Di-514, og den funker jo greit nok.. Ikke så sykt stabil, men den åpner som oftest portene den skal etc..

 

Ikke hatt problemer med Live! enda ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg fått tak i ny ruter, D Link DGL-4300, den står på lista over støttede rutere fra microsoft.

Men jeg har fremdeles problemer med å connecte!!

Har prøvd å hoste selv og invitert flere herfra, bl.a. hansien men det funket heller dårlig.

Jeg har prøvd å joine og bli invitert til andre men det fungerer som regel ikke. En sjelden gang så funker det, men som oftest er det can't connect to game. Btw, NAT'en min er open, akkurat som den var med den gamle philips ruteren.

 

Noen tips? Kan det være at en av de som spiller der ikke har open nat?Var vel sånn at det kunne gå utover alle som prøvde å joine, eller?!

Skal sjekke om jeg har nyeste firmware'n når jeg kommer hjem.

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Merkelige greier egentlig, at ikke microsoft eller the makers of forza har kommet med en god måte å løse dette på!

Jeg får lage en server selv, og heller invitere folk, kanskje det funker...

 

HANSIENHvordan er nat'en din?Er som regel deg jeg prøver å joine, og som regel da det ikke funker! ;)

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår