Gå til innhold

"lurvete" tomgang

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

motoren på neon har det med å ramle et par hundre rpm på tomgang etter en liten stund.

Er dette den berømte tomgangsgreia på neon, eller er det noe annet, feks dårlig clutch, dårlig lufttilgang, elns?

 

høres mest ut som lamda(O2 sensor) men kan også være tomgangsmotor. det er mine beste forslag

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dette et problem? Hvis det først skjer etter en liten stund, og så lenge ikke motoren dør, så bruker jo bare bilen mindre bensin jo lavere rpm du har på tomgang! Så får du heller gi den et lite kjapt trykk på gassen før du starter avgårde i første...

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dette et problem? Hvis det først skjer etter en liten stund, og så lenge ikke motoren dør, så bruker jo bare bilen mindre bensin jo lavere rpm du har på tomgang! Så får du heller gi den et lite kjapt trykk på gassen før du starter avgårde i første...

 

Problem og problem. Det er i det minste ubehagelig. og teorien din stemmer nok ikke helt ang drivstoffforbruk og RPM.

 

 

Btw, en annen ting som skjer når jeg slår av motoren er at det "bobler" masse i kjølesystemet. betyr det at jeg har luftlekkasje i kjølesystemet? Det er ikkeno svinn av kjølevæske som jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem og problem. Det er i det minste ubehagelig. og teorien din stemmer nok ikke helt ang drivstoffforbruk og RPM.

 

 

Btw, en annen ting som skjer når jeg slår av motoren er at det "bobler" masse i kjølesystemet. betyr det at jeg har luftlekkasje i kjølesystemet? Det er ikkeno svinn av kjølevæske som jeg kan se.

 

skift radiator lokk.. fort som F.. ellers ryker topp pakningen..

men viss det er lamda som er galt bruker den MYE mer.. kjenner til..

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skift radiator lokk.. fort som F.. ellers ryker topp pakningen..

men viss det er lamda som er galt bruker den MYE mer.. kjenner til..

 

Ok. Får rase ned på Ensjø og kjøpe et hos Chrysler i morra da. Eller er det noe det er penger å spare på å kjøpe annet sted?

 

Bilen ligger på 0,9l/mil på bykjøring og mye kø i Oslo, og ned mot 0,5l/mil på langtur, så det er vel neppe lambda'n da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min driver også å bobler/koker i kjølesystemet når motoren stopper, Fikser dette seg om jeg bytter radiator lokk? Drifts temperaturen er normal, er bare den rare boblingen når motoren stopper.

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min driver også å bobler/koker i kjølesystemet når motoren stopper, Fikser dette seg om jeg bytter radiator lokk? Drifts temperaturen er normal, er bare den rare boblingen når motoren stopper.

 

Da har du nøyaktig den samme greia som jeg har. Jeg bytter lokk i morra, så skal jeg fortelle hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår