airone Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 motoren på neon har det med å ramle et par hundre rpm på tomgang etter en liten stund. Er dette den berømte tomgangsgreia på neon, eller er det noe annet, feks dårlig clutch, dårlig lufttilgang, elns? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 motoren på neon har det med å ramle et par hundre rpm på tomgang etter en liten stund. Er dette den berømte tomgangsgreia på neon, eller er det noe annet, feks dårlig clutch, dårlig lufttilgang, elns? høres mest ut som lamda(O2 sensor) men kan også være tomgangsmotor. det er mine beste forslag Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 høres mest ut som lamda(O2 sensor) men kan også være tomgangsmotor. det er mine beste forslag kanskje du har et tips på hvordan jeg enkelt sjekker lambda'n også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 kanskje du har et tips på hvordan jeg enkelt sjekker lambda'n også? lukter det surt av eksosen? ellers e det nok diagnose som er saken.. Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Men er dette et problem? Hvis det først skjer etter en liten stund, og så lenge ikke motoren dør, så bruker jo bare bilen mindre bensin jo lavere rpm du har på tomgang! Så får du heller gi den et lite kjapt trykk på gassen før du starter avgårde i første... Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Juni 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Men er dette et problem? Hvis det først skjer etter en liten stund, og så lenge ikke motoren dør, så bruker jo bare bilen mindre bensin jo lavere rpm du har på tomgang! Så får du heller gi den et lite kjapt trykk på gassen før du starter avgårde i første... Problem og problem. Det er i det minste ubehagelig. og teorien din stemmer nok ikke helt ang drivstoffforbruk og RPM. Btw, en annen ting som skjer når jeg slår av motoren er at det "bobler" masse i kjølesystemet. betyr det at jeg har luftlekkasje i kjølesystemet? Det er ikkeno svinn av kjølevæske som jeg kan se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Problem og problem. Det er i det minste ubehagelig. og teorien din stemmer nok ikke helt ang drivstoffforbruk og RPM. Btw, en annen ting som skjer når jeg slår av motoren er at det "bobler" masse i kjølesystemet. betyr det at jeg har luftlekkasje i kjølesystemet? Det er ikkeno svinn av kjølevæske som jeg kan se. skift radiator lokk.. fort som F.. ellers ryker topp pakningen.. men viss det er lamda som er galt bruker den MYE mer.. kjenner til.. Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Juni 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 skift radiator lokk.. fort som F.. ellers ryker topp pakningen..men viss det er lamda som er galt bruker den MYE mer.. kjenner til.. Ok. Får rase ned på Ensjø og kjøpe et hos Chrysler i morra da. Eller er det noe det er penger å spare på å kjøpe annet sted? Bilen ligger på 0,9l/mil på bykjøring og mye kø i Oslo, og ned mot 0,5l/mil på langtur, så det er vel neppe lambda'n da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snakey Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Min driver også å bobler/koker i kjølesystemet når motoren stopper, Fikser dette seg om jeg bytter radiator lokk? Drifts temperaturen er normal, er bare den rare boblingen når motoren stopper. Siter Audi S4 92 (sedan) Chrysler Neon 95 VW Golf 2 86 [solgt] Honda Prelude 86 [solgt] Subaru Impreza 93 [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Juni 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Min driver også å bobler/koker i kjølesystemet når motoren stopper, Fikser dette seg om jeg bytter radiator lokk? Drifts temperaturen er normal, er bare den rare boblingen når motoren stopper. Da har du nøyaktig den samme greia som jeg har. Jeg bytter lokk i morra, så skal jeg fortelle hvordan det går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snakey Skrevet Juni 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 hey. fått byttet lokket? hjalp det? Siter Audi S4 92 (sedan) Chrysler Neon 95 VW Golf 2 86 [solgt] Honda Prelude 86 [solgt] Subaru Impreza 93 [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 hey. fått byttet lokket? hjalp det? seff ikke lagervare. måtte bestille, og visste ikke når det var klart til henting på Chrysler Ensjø. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 seff ikke lagervare. måtte bestille, og visste ikke når det var klart til henting på Chrysler Ensjø. :wonder: ikke lagervare?? det var rart.. skal skiftes omtrent hver gang bilen er på service Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Juni 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 :wonder: ikke lagervare?? det var rart.. skal skiftes omtrent hver gang bilen er på service forklarer sikkert hvorfor mitt ikke funker som det skal. Tror ikke den har vært på forhandlerservice på 10år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet Juli 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2007 Hmm, sånn bobling har jeg hatt i over et halvt år nå og... er det sånn at det lokket blir dårli etterhvert, og må byttes med jevne mellomrom? Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg