Gå til innhold

18 kr litern om 5 år ?

Ranger emnet


titus41

Anbefalte innlegg

mr leone.

 

jeg vet ikke om du er dum, naiv. eller om du virkelig ikke skjønner det.

 

du høres ut som en hver gjennomsnittlig jævla nordmann som bare jatter med og . jaaaaaaaaaaaajaaaaaaaaaaa.... neste uke koster bensina 30kr/l... mhpf..... joa. vell.... greit... jeg får vel bare jobbe 2 timer ekstra daglig så får jeg fint råd til det....

 

DOH!

 

Hvor har du fra ar penger går til veiprosjekter? Penger vi i DAG spytter inn går til veiprosjekt om 10 år.. hva med de penga vi har betalt de siste 20 åra.. bomringene? Hvor faen blir det av dem?

 

Det er så jævli naiv å jatte med.. Håper du skjønner det

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mr leone.

 

jeg vet ikke om du er dum, naiv. eller om du virkelig ikke skjønner det.

 

du høres ut som en hver gjennomsnittlig jævla nordmann som bare jatter med og . jaaaaaaaaaaaajaaaaaaaaaaa.... neste uke koster bensina 30kr/l... mhpf..... joa. vell.... greit... jeg får vel bare jobbe 2 timer ekstra daglig så får jeg fint råd til det....

 

DOH!

 

Hvor har du fra ar penger går til veiprosjekter? Penger vi i DAG spytter inn går til veiprosjekt om 10 år.. hva med de penga vi har betalt de siste 20 åra.. bomringene? Hvor faen blir det av dem?

 

Det er så jævli naiv å jatte med.. Håper du skjønner det

 

Du er bare så dum i kjeften så jeg gidder ikke og diskutere med deg! Utrolig at så mye drit kan komme ut av kjeften på deg hver gang du ikke er enig i hva som blir sagt!

 

Du er alltid like umoden når det kommer til diskusjoner..

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mr leone.

 

jeg vet ikke om du er dum, naiv. eller om du virkelig ikke skjønner det.

 

du høres ut som en hver gjennomsnittlig jævla nordmann som bare jatter med og . jaaaaaaaaaaaajaaaaaaaaaaa.... neste uke koster bensina 30kr/l... mhpf..... joa. vell.... greit... jeg får vel bare jobbe 2 timer ekstra daglig så får jeg fint råd til det....

 

DOH!

 

Hvor har du fra ar penger går til veiprosjekter? Penger vi i DAG spytter inn går til veiprosjekt om 10 år.. hva med de penga vi har betalt de siste 20 åra.. bomringene? Hvor faen blir det av dem?

 

Det er så jævli naiv å jatte med.. Håper du skjønner det

Nei, Sugekopp. Det er bare du som virkelig ikke forstår et ord av det han prøver å forklare.

 

Klart, vi kan være som en syvåring, "JEG VIL HA MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER IIIIIIIIIIIS!!", men da kan vi gjøre det ovenfor noe annet enn en økning av bensinprisen på linje med konsumprisindeksen. Dersom du vil unngå konsumprisindeksøkningen, som er en ganske sentral del av vestlig økonomi, får du stemme Rødt (AKP/m-l + RV) og håpe som bare faen på planøkonomi. Da kan va drite lenge og vel i konsumprisindeks.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg ta kontakt med Helse- og sosialdepartementet og forklare dem at du heller når du faller fra en stige og slår ryggen (dropper noe på foten og brekker den, kjører av veien, snubler i fylla og så videre) at du meget gjerne vil ha en regning på ganske mange tusen i posten, en regning av den typen at bensinen kunne koste 4 kroner literen uten at du hadde hatt råd til å kjøre bil.

 

Om du da ikke må behandles over lengre tid, da skal du ikke se bort fra at bolig og bil må selges, og at du fortsatt har en fin og stor gjeld.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg er så forbanna enig med "sugekopp". I norge betaler vi alt for mykje bilavgifter, og J...la dyr bensin uten at vi ser noe til alle pengene vi betaler(som liksom ska gå til veiprosjekter og sånn) norge er eit forbanna drittland når for bilintresserte, politikerene gjør ikke annet enn å ødelegge for alle bilgladenormenn!!!!!! er ikke mange no til dags som skjønner d. men meg og "sugekopp" har vist d;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi betaler alt for mye avgifter i norge ja.

 

vi betaler veiavgift, avgifter for å ha 6blinkelys på bilene og avgifter for å kunne skru på bilstereon i bilen..

 

den summen som norske stat tok inn i fjor bare på bilene og veiavgifter var betydelig høyere enn det beløpet dem ga ut igjen til vei-vedlikehold og nybygging..

 

dem vil ha mer av oss.. vi får mindre og mindre tilbake..

 

og som topic sier.. 18kr litern om 5år? tror nok den blir 18kr litern før det... nå skal jo norge redde verden!! woohoo

 

og bare for å ta et exempel på statens grådighet..

når det ble kaos i irak nå sist.. snakket dem jo fort om at bensin skulle gå opp 2kr fort som fan pga oljeprisen..

 

problemet her var at på et naf møte så informerte en høytstående person i shell at selv om oljeprisen gikk så mye opp kosta det dem bare 10øre mer for å lage 1liter bensin.. den 10øringen klarte staten å blåse opp til 2kr..

 

nei, akurat nå er det godt å kjøre diesel å tanke for 8,99kr litern

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinprisene i Norge er langt i fra så ille som folk skal ha det til. Vi ligger riktignok blant de dyreste landene i vest-europa[1], men vi er ikke det dyreste landet, og de som er billigere av vest-europeiske land ligger stortsett i det området[1]. Samtidig så er våres BNP/innbygger blant de høyeste i verden[2], mao har den gjennomsnittlige mannen i gata mest å rutte med. Med andre ord så er bensinprisene ikke urimelig priset i Norge.

 

Skal vi først bruke oppsparte penger, så vil jeg ha pengene direkte i handa, ikke i form av billigere bensin. Det gangner jo bare de som bruker mye bensin.

 

Ellers er det slettes ikke urimelig at bensinprisen er 18kr/l om 5år. Forhåpentligvis har vi også biler som bruker mindre + inflasjon, som gjør at vi betaler det samme som nå per kjørte kilometer.

 

[1]: http://www.see-search.com/business/fuelandpetrolpriceseurope.htm

[2]: http://www.studentsoftheworld.info/infopays/rank/PNBH2.html

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi betaler alt for mye avgifter i norge ja.

 

vi betaler veiavgift, avgifter for å ha 6blinkelys på bilene og avgifter for å kunne skru på bilstereon i bilen..

Jeg har kun betalt veiavgift på min bil, 3000kr eller deromkring, pluss at jeg betaler en krone ekstra per liter for å betale på veibygging her i komunen (Tromsø). Synes ikke det er så urimelig, og har fint råd til dette som student.

 

den summen som norske stat tok inn i fjor bare på bilene og veiavgifter var betydelig høyere enn det beløpet dem ga ut igjen til vei-vedlikehold og nybygging..

Vet jeg ingen ting om. Det er en stor påstand og kildeanvisning hadde vært fint her (hint hint).

 

og bare for å ta et exempel på statens grådighet..

når det ble kaos i irak nå sist.. snakket dem jo fort om at bensin skulle gå opp 2kr fort som fan pga oljeprisen..

 

problemet her var at på et naf møte så informerte en høytstående person i shell at selv om oljeprisen gikk så mye opp kosta det dem bare 10øre mer for å lage 1liter bensin.. den 10øringen klarte staten å blåse opp til 2kr..

Det er bull. Hvis du følger med på pumpeprisene så kan du se at bensinprisen varierer med opptil en krone i løpe av en uke i takt med oljeprisen.

 

nei, akurat nå er det godt å kjøre diesel å tanke for 8,99kr litern

 

Det er det som er meningen vet du. At folk skal tvinges over på mer miljøvennlige løsninger.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjører endå moped(flau) likevel så syns eg at d er alt for dyrt med bensin. Den bruker jo isje akuratt kjempemasse bensin heller. D er bare ganske irriterende at vi som pumper opp oljen og lager bensinen må betale så innmari masse for den..

 

bare for at vi ska kjøre mindre og alle andre ska kjøre som dei pleier. fordi at norge ska redde verden og miljøet som "X-cell) sa. d er jo helt latterlig... alle som syns at vi godt kan betale meir for bensin har et seriøst problem.. takk for meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk enig med sugekopp fordi vi kan ikke jatte med og bli med på alt vi må også noenganger si NEI sånn kan vi ikke ha det!

 

bompenger har vi betalt altfor mye og synes bompenger er latterlig 40 kr til og fra oslo det blir GANSKE mye penger på en dag når folk kjører inn og ut fra oslo! det skal gå til vedlikehold av veier osv :P SERIØST hvor har vi sett vedlikeholden henn ? jeg har bare sett Lapping av veier og hos oss har det begynt å bli hull i asfalten;)

 

 

SKAL vi betale for noe vi ikke får ? NEI

 

hvem gjør det? men vi har ikke så mye valg derfor vi må si nei ;)

 

 

hadde du betalt 3000 kr til et bilstereo anlegg du aldri fikk?

 

vi betaler nokk veiavgift, skatt, moms, osv burde ikke dette holde da? er løsningen til alt å sette opp prisene og høyere skatt ?

 

har vært i noen land og må si at de har faktisk bedre veier enn oss :)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, her er det mange munner som snakker store ord, men ytterst få som gidder å gjøre noe med det.. Dette har jeg hørt i årevis..

 

Hvis dere er så lei, flytt ut av landet, stem på et annet parti! Men slutt å sitt her og prat skit om ting dere ikke gjør noe med..

 

Er enig i at det er vell mye avgifter å betale i Norge! Men vi har det forbanna godt.. våkn opp og kom dere ut av den bilboblen dere sitter fast i! Livet er faktisk mer enn bare bil.. Livet skal vare litt lenger enn til du fyller 25 ...

 

Vi i norge vet faktisk ikke hvor godt vi har det.. Vi ser kun det negative.. Vi ser kun det tingene med utlandet som er bedre enn oss.. Men vi snakker ikke om de tingene som vi har bedre enn andre land. Etter min mening blir det feil!

 

Skal man seriøst vurdere ting som avgifter osv, så må mann veie både for og i mot..

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, her er det mange munner som snakker store ord, men ytterst få som gidder å gjøre noe med det.. Dette har jeg hørt i årevis..

 

Hvis dere er så lei, flytt ut av landet, stem på et annet parti! Men slutt å sitt her og prat skit om ting dere ikke gjør noe med..

 

Er enig i at det er vell mye avgifter å betale i Norge! Men vi har det forbanna godt.. våkn opp og kom dere ut av den bilboblen dere sitter fast i! Livet er faktisk mer enn bare bil.. Livet skal vare litt lenger enn til du fyller 25 ...

 

Vi i norge vet faktisk ikke hvor godt vi har det.. Vi ser kun det negative.. Vi ser kun det tingene med utlandet som er bedre enn oss.. Men vi snakker ikke om de tingene som vi har bedre enn andre land. Etter min mening blir det feil!

 

Skal man seriøst vurdere ting som avgifter osv, så må mann veie både for og i mot..

 

 

støtter denne fullt! folk vet ikke hvor bra ting er i norge!

07 suzuki GSXR750

08 subaru outback 2.0D premium

06 subaru impreza wrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så rart med ei prisauke på ca 1 kr pr år?

 

Det er vel berre endå eit godt forslag frå våre folkevalte i Oslo. Greit å endre prisane der når kollektivtilbodet er godt.

 

Skulle ha vore bensinpris etter korleis kollektivtilbodet er. For min del så kan prisen stige, men da vil eg gjerne ha litt tilbake. Gjerne i betre buss tilbod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektivt transport er ikke godt nokk enda til at det er lønnsomt.

selv om vi er veldig få her i norge.

Bussene hos meg går engang i timen noe som er kjipt.

siste buss går 22:13 og den jeg kan ta hjem igjen går 06:13 kan vell si at det er litt håpløst da ;)

 

Tyskland har veldig mye mer folk enn i norge men togene der går 3 ganger i minuttet:) i norge er det virkelig krise å miste et tog eller buss;)

 

derfor blir det bil transport.

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår