lurepåmye Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Hva må jeg gjøre for å få brukt b23\230 på en b20 automatboks? Min teori er å bruke bunnpanne og oljepumpe fra b20 og rettstille b23\230 men passer den på girboks da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 ingen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Rettstille, så passer den. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Rettstille, så passer den.hva med bunnpanne og oljepumpe da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 prøver igjen jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Det du sier stemmer + motorfester fra b20. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 Det du sier stemmer + motorfester fra b20. Oki.. er alt bolt on? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Har en kamerat som har rettstilt en B230. Han bruker getrag kasse no, men jeg husker at han snakket om å bruke clutch hus fra 140 en gang. Noen spesialmodeller av de siste årsmodellene av 140 serien kom med B19/21/23 (husker ikke størrelse) og 140 serie girkasse. De hadde noen spessielle clutchhus for rettstilt motor i og med at det ikke var plass i 140 motorrommet til skråstilt motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Juni 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Har en kamerat som har rettstilt en B230. Han bruker getrag kasse no, men jeg husker at han snakket om å bruke clutch hus fra 140 en gang. Noen spesialmodeller av de siste årsmodellene av 140 serien kom med B19/21/23 (husker ikke størrelse) og 140 serie girkasse. De hadde noen spessielle clutchhus for rettstilt motor i og med at det ikke var plass i 140 motorrommet til skråstilt motor. Jeg skal ha denn på automat boks, Bw35 å den har ikke løst clutch hus.. derfor jeg lurer på om det vil passe.. Noen som vet om olje pumpa fra b20 passer både b23 og b230? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Du må bytte til b20 olje pumpe og bunnpanne.Ta med den opplagrings hylsa som er banket inni svinghjul på den gammle b20 som du tar ut.denne er til automatkassa/konverter.Hvis du skal bruke en b230 så trur e d va noen minde mods på olje pumpe siden veiva i b230 har 8 motvekter kontra b2x som har 4.En av motvektene tar borti mener jeg. 140 serie kom aldri med m45 som du sikter til Motornic derimot kom 240(75/76) med rettstilt b20 og m45 (spesiel clutch kåpe).240 kom også en kort periode med m40/41 også som var de gammle kassene som du fant i 140 Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Spør litt videre ang dette jeg. Jeg har en 75 244 med B20.Usikker på kassa,men 4 trinns.m45? Hva må til for og montere 4+od evt 5 trinns på denne? Må jeg skru clutch kåpa over på den aktuelle kassa jeg velger? Beklager offtopic,men er litt av det samme Anders Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Spør litt videre ang dette jeg.Jeg har en 75 244 med B20.Usikker på kassa,men 4 trinns.m45? Hva må til for og montere 4+od evt 5 trinns på denne? Må jeg skru clutch kåpa over på den aktuelle kassa jeg velger? Beklager offtopic,men er litt av det samme Anders Hvis du har revers sperre så har du M45, hvis ikke så er d m40 fantest begge deler i 75. Hvis du skal hive på en overdrive kasse så må du bytte clutch kåpe til en m45-b20 og montere den på m46/47 kassa. NB du må bytte mellom aksel også i og med at en OD kasse er litt lengre.+ du må bytte clutch lamel da b20-m45har 10 splines grov og m46/47 har 22 fin spline . Mvh Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.