Gå til innhold

Kicker SB 12 L7 mot Soundstream SPLX 12"

Ranger emnet


BaSsKiCkEr

Anbefalte innlegg

Hallå skal ordne meg noe anlegg snart..

 

Og etter å ha kikket litt på nettet å sånn han jeg kommet fram til disse. De skal kjøres i kasse på 2x12" og er ute etter kraftig dyp og presis bass. Forsterker har jeg ikke helt peiling på hva jeg skal ta, men kjøper forsterker ut ifra hvilke basserer det blir. Blir det kicker bassere blir det en slags kicker monoblokk tror jeg. Anlegget skal stå i en Mercedes w210 sedan.

 

Håper det er noen som har noe greie på dette her? :afro

Ja Harre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høyeste og mest presise jeg har hørt er vel SoundSplinter RL-p15, koster rundt 3500,- inkl. frakt og mva fra USA. Om man liker å ha noe (nesten) ingen andre har, er det jo også et pluss der.

 

Jeg syns de fleste subwoofere (til under mange tusen) blir upresise når man vrir opp volumet mye.

 

Ellers har jeg to S15L7 nå, og er ikke superimponert hva lydkvaliteten angår når man skrur opp så de danser, men når de ikke slår langt, så trykker det behagelig samtidig som lyden er mer enn akseptabel, tunet til rundt 32hz. Jeg har i underkant av det volumet man bør ha på to slike, for å si det sånn... I lukket kasse låter de langt bedre enn man skulle tro, faktisk.

 

Edit: Glemte å nevne at L7'ene har vel et greit fortrinn mtp. pris i forhold til SPLX? De fås ganske rimelig fra USA. Ytelsen er mer enn akseptabel i forhold til prisen, for å si det mildt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høyeste og mest presise jeg har hørt er vel SoundSplinter RL-p15, koster rundt 3500,- inkl. frakt og mva fra USA. Om man liker å ha noe (nesten) ingen andre har, er det jo også et pluss der.

 

Henger meg på at denne er knallgod! Spiller ihvertfall ubehagelig høyt uten at den får noen problemer med å faktisk gjengi musikk.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår