lars-frr Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Har en golf 2 86 mod, jeg lurer på hva som skal til for å få maks effekt. Har en Polk 12 " i en 35 liters kasse ( ikke sånn bassrefleks greie) Burde elementet peke ut mot bakluka , eller mot baksetene. Er det noe jeg kan gjøre for å få mye mer effekt ?? Bare spørr , skal uansett kjøpe en monoblock ,, blir aldri fornøyd :( Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 La bassen peke bakover, eller oppover.. Det funket best for meg hvertfall... Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Oktober 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Altså mot bagasjeluka ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by lars-frr Altså mot bagasjeluka ?? Ja, bygg ei kasse som passer imot bakseteryggen, og sett bassen på veggen som peker bakover mot bagasjeluken.. Det funker også best hvis du ikke bruker hattehylla da.. Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Oktober 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Hmm , blir det mer bass hvis jeg ikke bruker hattehylla , hva gjør jeg da med 6x9 høytalerne ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 I golfen så er det jo plass til to høytalere på hver side av hattehylla. Du kan jo modifisere dissen til at 6x9'erne passer. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Enten selger du 6x9 tommerne, og kjøper høtalere som passer forran i bilen, eller du kan lage flere hull i hattehyllen som bassen kan passere fritt i. eventuelt trekke hattehylla opp igjen, så du slipper å se hullene. Men spiller 6x9 tommerne samme vei som subben? Mao.. Har du kobla sånn at alle høytalerene har + på +, og - på - ??? Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Enig med foregående... La bassen spille bakover mot luka... Kvitt deg med 6x9"'ene, og får deg et skikkelig komponentsett foran. Dette vil gi deg mye bedre lyd i bilen. La sub'en spille fra ca 100Hz og nedover, og la frontsettet ta seg av 100Hz og oppover. Skaff deg en klasse D monoblokk til sub'en. De er 90-95% effektive... mot ca 60-65% på en klasse AB. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 kjøp jbl gto element i et rør.. det spiller så grønnjævlig bra i golfa.. kan lett bli døv med den.. den rister også veldig bra. den krever ikke veldig store forsterkere Mvh Lars Robert Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 hadde en alpine r12 i 32 liters trykkabinett og en cadense forsterker på en rundt 800 watt det spillte helt sinnsykt.. Må ha elementet vendt mpt bakluken da vandrer bassen mot bakluken og blir "kastet" inn i coupeen.. få deg et skikkelig frontsett og gi deg god tid til å stille inn på frekvenser og volum. Det er best å stille inn alt utenom bassen først.. still sånn at du har litt å gå på på max på spilleren så stiller du inn bassen etterpå men da uten diskant i bakgrunnen.. så hører du åssen det blier samlet og tar resten av justeringene etter det.. Alpine r12 spiller bare bedre og bedre dess lenger du har den.. var ikke på langt nær så mye trykk i begynnelsen som det var nå mot slutten Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by Freeman Alpine r12 spiller bare bedre og bedre dess lenger du har den.. var ikke på langt nær så mye trykk i begynnelsen som det var nå mot slutten Kommer nok av at en høytaler skal innspilles før den virker ordeltelig.. lars-frr: Ved og sette en sub til og spille bakover i kupen på en golf øker lydtrykket med ca 3db noe som er fordobling av lyden ,men er også det som kreves av db for at det er hørbart øking for oss.. Ellers ville jeg skjekket litt opp med impotøren hva som er den best egnete kassen til din sub eller fått noen til og regne ut en kasse til deg da kassa er veldig viktig for å få mest ut av subben. Tipper du ville fått mere trykk med bassrefleks.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 trykket blir bedre med bassrefleks men det blir somregel mye reinere og finere lyd med lukket kasse.. spørst litt hvilken musikk du liker... basrefelks er bra på during og ikke så bra på rene slag Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg