Gå til innhold

Min nye Corolla Levin AE86

Ranger emnet


dafunk

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
HALLO.. Den bilen der har akkurat samme girkasse som AE86, DVS at det er bare å peise nedi en 4AGE (RWD/RWD konvertert)

 

Understellet regner jeg med er det samme. Og bakakslingen er samma, bare uten sperrediff og skivebremser. Dermed kan man bare kjøpe seg en aftermarket sperrediff.

 

plusset er at de er MYE billigere.

 

 

Veit det er lenge siden og veit det er off topic, MEN

 

Stemmer det som er sagt tidligere her.

 

AE85 har tromler bak, ingen diff, dårligere dempere og fjører!

 

Det er en helt annen bil.... det er oxo en forgasser motor så du må lage en retur på tanken.

 

Du kan tenke deg en corolla 1,6 gt twincam og en 1,3 dx

 

Er ikke bare å bytte motor!

 

Alt som heter morro er kjipet inn på AE85`n.

 

Men den som er tilsalgs har et karroseri du mest sansynlig ikke finner noen andre i like god stand!!

 

Ferdig!!

 

Drit fin bil du har fått deg, min begynner vel å nærme seg gata nå, men ble noe galt med motor så jeg hentet ny i danmark:):)

 

noe mer å rutte med:)

 

Noen flere planer med bilen?

1985 Toyota Corolla AE86 Drifte Prosjekt Solgt Infotråd

2006 Touran highline 1,9tdi dsg

1981 Toyota Starlet Kp61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tøft å se at andre har AE86. Enda tøffere at du ska ha den på veien:):)

 

Nei planene er jo først og fremst å få tatt det lille av rust som er. Bare i hjulbuene og i bakfanger festet.

 

Har planer å få skaffet Watanabe Type F8 felger. Passer helt perfekt for bilen:)

 

Bilen skal også lakkeres. Men er forsatt litt i tvil på åssen farge jeg skal ha. kom med gode tips ;)

 

Senkesett, fangerbak og sideskjørter skal også på plass.

 

FORRESTEN: Har fått meg D1 Grand Prix klister i frontruta.. TØFT :):):)

1985 Chevrolet Blazer S10 2.8

1986 Toyota Corolla AE86 1.6

1988 Subaru Justy 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skal også lakkeres. Men er forsatt litt i tvil på åssen farge jeg skal ha. kom med gode tips ;)

 

Det blir jo bare en personlig preferanse fra meg, men jeg synes at mørkeblå metallic gjør seg på Toyota fra "middelalderen" (ikke riktig old school enda, så beige er ikke et valg engang). Bilen kler også rødt godt, men går du for grå, hvit eller panda er du ikke særlig original. Spørs hva du er ute etter. Det er sikkert tonnevis av folk som blir sure om du ikke kjører panda-theme ;) Velg hva du liker best, det er din bil :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panda er jo 2 farger. f.eks. svart bunn og hvit topp?? eller??

 

Om man tar "Initial D"-bølgen helt ut så har man en panda ja. Svart i bunn og hvit over, men for å få Takumis bil må du ha Truenofronten ja. Du kan klare "panda" med Levinfront og, men da blir det den turbomata bilen til motstanderen hans (kjent som Aki) :p

 

toyota-ae86.jpg

 

Men det er vel litt mer originalt å kjøre en annen farge. Forresten veldig kult med skrudde skjermbreddere på disse bilene :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så du er du som kjøpte neste Levin fra Per Thaulowen ja:) Grattis med bilen. Eg kjøpte bilen han solgte før han solgte deg fin.

Nye frontlykter/parklys og blinklys. Nylakkert svart metallic enfarget. Men kan hende eg må selge den pga må kanskje fikse opp litt i huset :( Noe som er ganske synd siden eg har lagt ut nesten 50.000kr på den hittils + 85000 for selve bilen

 

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10683903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.. det var jo synn at du måtte selge den:( det er faktisk noe av det gøyeste kjøretøyet som finnes.... utrolig gøy bil. sier bare at den som kjøper ann kommer ikke til å trege:p

1985 Chevrolet Blazer S10 2.8

1986 Toyota Corolla AE86 1.6

1988 Subaru Justy 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er du som kjøpte neste Levin fra Per Thaulowen ja:) Grattis med bilen. Eg kjøpte bilen han solgte før han solgte deg fin.

Nye frontlykter/parklys og blinklys. Nylakkert svart metallic enfarget. Men kan hende eg må selge den pga må kanskje fikse opp litt i huset :( Noe som er ganske synd siden eg har lagt ut nesten 50.000kr på den hittils + 85000 for selve bilen

 

http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10683903

 

Da var det deg jeg snakket med nettopp, og jeg digger bilen din :P Tenkte at du var medlem her du og ;P

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Endelig fått tak i noen jævla kule felger. (Som jeg synes dah). Gode gamle Alicat felger. Fra 1980 tallet.. tror di kommer til å passe veldig bra på bilen. Skal først sand/glass blåse di, så skal kanten

være lakert med mørke grå og innest skal det være sølv. Tenkte samme fargene som jeg har på bilen nå :) n684056292_387838_3546.jpg

1985 Chevrolet Blazer S10 2.8

1986 Toyota Corolla AE86 1.6

1988 Subaru Justy 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår