Gå til innhold

Hvorfor kan ikke en dieselbil ha fin motorlyd?

Ranger emnet


ovlov86

Anbefalte innlegg

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enig med Skurk der. Synes det er ganske deilig lyd i vanen min med 6,2-liter åtter. Og så er jeg ganske begeistret for denne:

 

http://www.leopardmotor.com/Bergepanser%20ut%20av%20skogen.WMV

 

 

vel...desverre lyden du hører av den leoen er hovedsaklig av kjølevifta! den stjeler ikke mindre en 95 hk av en 830hk motor...det kan vel faktisk kjennes ganske så godt i motbakke! :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel...desverre lyden du hører av den leoen er hovedsaklig av kjølevifta! den stjeler ikke mindre en 95 hk av en 830hk motor...det kan vel faktisk kjennes ganske så godt i motbakke! :)

 

Vel, hvis du hører mer kjølevifte enn motorlyd de 10 første sekundene av den snutten der så består lydutrustningen din kun av 2" diskantdomer med faseplugg...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her derimot, hører man tydelig hvordan kjølevifta etterhvert begynner å konkurrere med motorlyden. I tillegg gjør jo beltestøyen sitt...:

 

http://www.leopardmotor.com/Bergepanser_drar.WMV

 

(beklager drop-outs'ene)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel...etter å ha kjørt sånn i ett år nå hører jeg vel forskjellen jeg også..hehe...eller kanskje lyden har ødelagt hørselen min :) siste filmen der hører man jo ikke leo lyden i det hele tatt... er så høyfrekevnte lyder av den vifta der at den tar over mikrofonen som bare det... høres ikke slik ut i real life :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel...etter å ha kjørt sånn i ett år nå hører jeg vel forskjellen jeg også..hehe...eller kanskje lyden har ødelagt hørselen min :) siste filmen der hører man jo ikke leo lyden i det hele tatt... er så høyfrekevnte lyder av den vifta der at den tar over mikrofonen som bare det... høres ikke slik ut i real life :)

 

Å være bemanning på Leo er ingen spesielt stor lydopplevelse hva motorlyd angår. Til det gjør resonnanser og annen støy seg gjeldende i litt for stor grad. Den gjør seg best på litt avstand. Det siste opptaket jeg linket til er plaget av en del artefakter, men du hører likevel tydelig både drivstoffpumpe, motor, kjølevifte og beltestøy. For å høre motorlyden bør du imidlertid ha høyttalere som gjengir lave frekvenser. knappenålelementene i en bærbar PC er ikke slike høyttalere. Ingenting kan imidlertid måle seg med real life som du sier.

 

Skal bli spennende å høre hvordan vanen låter...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, alle har jo slike nå til dags :) (ikke jeg men hehe)

 

Det var det jeg fant ut, så derfor satte jeg de opp på ønskelista. Ved seriøs lytting benytter jeg mine selvbyggede D'appolito-høyttalere (2x6,5" med diskant i midten) i 44mm MDF og pianolakkfinish, men med en vekt på 44 kg pr stk før sandfylling er de litt ukringe å drasse med seg. Videre vil jeg anta at resten av familien ikke er spesielt begeistret for å lytte til Leopard 1 i tide og utide :D

 

Så da ble det et sett Porta Pro da serru. Har begjært de i flere år forresten, så det var jo på tide...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den der er tøff. Hørte en slik i Lillestrøm i sommer, og selv om den kanskje ikke var like trimmet så var det rå dieselmotorlyd i den. Ikke ulik større Volvo eller Scania.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår