Gå til innhold

hjelp med utvendig pleie av audi a4

Ranger emnet


thomas89

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en audi a4 1995-mod som trenger litt pleie. Har polert den en gang, men tydelig at det man må gå grundigere til verks. Har bla. en del små riper. så noe pussing eller andre metoder må nok til.

 

Jeg har tilgang på det meste av autoglym sine produkter. Så det jeg lurte på var om noen kunne sette opp en liste av hva jeg burde gjøre ( irekkefølge) og med hvilke produkter. Hadde vært fint om det i hovedsak var autoglym, men om de ikke leverer den typen middel, eller demmes "variant" ikke holder mål. Er det selvsagt bare å komme med andre merker.

 

jeg har poleringmaskin, men er det evt. kluter osv som er bra kom gjerne med forslag.

 

Jeg tenkte å konsentrere meg mest mulig om det utenpå bilen (lakken, felger, plast, ruter osv)

 

 

er klar over at de fleste her liker Meguiars. Har aldri testet det, men siden jeg har tilgang på autoglym tenkte je og holde meg mest mulig til det.

 

på forhånd takk, og håper dette vil hjelpe andre som lurer på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym gir godt resultat, men ikke like godt som meguiars, jeg har prøvd mye av begge.

 

Du sier ingenting om hvilken farge bilen har ( det er viktig ) men disse produktene vet jeg gjør en bra jobb :

 

For å vaske bilen først :

328.gif

 

På mørke biler funker denne polishen perfekt

352.JPG

 

Denne er for interiør, og den skal du styre LANGT unna, den er ikke bra!

320.gif

 

Denne er for swirls og riper, den er helt ok, verken spesielt god eller dårlig

331.gif

 

Glass polishen er grei nok den også, men er ikke særlig holdbar, helt ok

 

Intensive tar remover er gull, fungerer kjempefint til å ta bort tectyl og diverse dritt du ikke får av ellers, fungerer som en slags clay, bare at man bruker kluter. Husk at den tar alt av beskyttelse lakken har, så man må vokse etterpå

Lancer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vask shampo

paint renovator

ultra deep shine

gloss protection (ikke evt, den MÅ på)

 

Tar remover brukes under vask vil jeg mene, kun om bilen er veldig møkkete.

 

Eneste jeg ville anbefalt er clay kitet til Meguiars, det er veldig bra prepp for lakken før rens/polish/beskytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår