Gå til innhold

Grisebillige femhundre hester

Ranger emnet


bjørn

Anbefalte innlegg

Stating teh obvius som vanlig?...

 

 

Og til andre, som dere ser på videon, så er det ikke noe å lure på engang når det gjelder HK..

 

 

hvis du fortsetter å være bedrevitende og alltid så frekk jeg har lagt merke til du har vært i det siste ender det med at folk ikke gidder bry seg når du lurer på noe..skjønner ikke hva poenget er?

 

men siden du har så godt trent øye, kan du da fortelle meg åssen du ser at det er 530hk i den motoren, og ikke f.eks 450..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stating teh obvius som vanlig?...

 

 

Og til andre, som dere ser på videon, så er det ikke noe å lure på engang når det gjelder HK..

 

Den motorn der lager garantert ikke 530hk på org innsug, jeg hadde vært i tvil om det selv på etanol... Innsuget flower rett å slett ikke til så mye effekt... Og kjøre 530hk med ned dreide org stempel høres også ikke akkurat ut som resepten på en holdbar motor.

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den motorn der lager garantert ikke 530hk på org innsug, jeg hadde vært i tvil om det selv på etanol... Innsuget flower rett å slett ikke til så mye effekt... Og kjøre 530hk med ned dreide org stempel høres også ikke akkurat ut som resepten på en holdbar motor.

 

Hvordan kan du si det, når bremsepapiret av motoren er posta her?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en bremsebenk vil skjelden vise f.eks 30hk feil, det vil være et prosent tall, en 100hk motor vil da ha et mye mer nøyaktig tall enn en 500hk motor.. og det er vist ved flere anledninger at hesten sitter lit løsere hos svenskene som stikke bort til nabo'n som har ei rulle stående på låven, å bremser der, istedefor å gå til ei noe mer seriøs sjappe som kallibrerer benken ved gitte tider..

 

men at det er en sprek motor, og at den får bilen til å flytte seg, det er det jo ingen tvil om! for all del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si det, når bremsepapiret av motoren er posta her?

 

Jeg finner det litt merkelig når det har blitt bremsa andre motorer med gromme innsug og grenrør og effekta i dem butter på rundt 450-470hk... Det går ei viss tid og når du kommer opp til et vist trykk så greier toppen bare ikke å spise til seg noe mer og lager baktrykk og eksostemp og effekta daler...

Jeg nekter å tru at det er mulig å laga så mye effekt med det innsuget og den toppen i orginal tilstand, det trur jeg du kan spørre de fleste som har vært litt borti volvo 16v om...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC^: hva skjedde med din motor siden det står "rast motor" i signaturen din?

 

Topp pakninga føyk sånn halvveis siden den ikke blei dratt til med nok varmkjøring så dro motorn vann og vaska sylindervegga og skjærte to stempel...

Motorn gikk når jeg tok den fra hjerandre den.. Lagde 330hk på 0.7kg med to skjærte stempel og nesten ikke komp på 2ern og 3ern, så noe nedi der må være gjort rekti..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp pakninga føyk sånn halvveis siden den ikke blei dratt til med nok varmkjøring så dro motorn vann og vaska sylindervegga og skjærte to stempel...

Motorn gikk når jeg tok den fra hjerandre den.. Lagde 330hk på 0.7kg med to skjærte stempel og nesten ikke komp på 2ern og 3ern, så noe nedi der må være gjort rekti..

 

det var ei knall bra effekt til det ladetrykket. åssen komp har du og åssen turbo? litt motor specs!! :afro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ei knall bra effekt til det ladetrykket. åssen komp har du og åssen turbo? litt motor specs!! :afro

 

Det er ikke no voldsomt gromt, skal bare ha den nye maskinisten til å gå i sommer så jeg får testa bilen, satser på litt mer effekt til vintern igjen..

Men er bygd med JE stempel og h profil råder, betong i blokka, autronic, netics hybrid sak osv.. sånt som må til for å laga litt effekt ihvertfall..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår