janivar Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 lurer veldig på om hva slags topp pakkning som er lurt tilå bruke på en b230 fk turbo motor med litt hester?da jeg satte på en fra biltema ikke ble så fin,hehe.går det ann å bruke org. fra volvo eller er det noen som vet om noen som lager kobber pakknig,evt hvem?håper på positivt svar,mvh jan i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Original toppakning fra Volvo er gull :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 jepp.. orginal el-ring pakning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 3 lags Gruppe A pakning fra Pedersen Racing, med skjærekant. Da er det bare å lade til rådene knekker:) Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 surt om det er en motor en planleger å ha ei stund.. kan fort gå aå skogen med skjærkant pakning, siden den spiser seg inn i godset i bloka og toppen.. ville heller satsa på å få lagt i pianotråd og brukt vanlig pakning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Hvorfor skal motoren gå i stykker om men bruker pakning med skjærekant? Om man kjører med et ladetrykk som ikke er emormt og passer seg for tenningsbank har du jo en evigvarened topp pakning. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 jo men toppen og blokka er jo "såra" for alltid.. jeg har hvertfall alltid blitt lært at det er bedre å bruke pianotråd heller.. egentlig så skjønner jeg ikke selv hva som skal være den store forskjellen sånn sett.. med skikkeligge bolter holder den orginale pakningen mer enn hva de fleste her inne tar ut uanset, så forstår ikke hvorfor folk legger masse penger i det.. er innmaten orginal er det en god sikring og i tilfelle noe skulle gå galt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Jeg har alltid hørt at du blåser ut orginal topp pakningen om du bruker bilen litt hardt og lader tett oppunder en kilo, men andre som sier det tåler det. Om du bruker pianotråd "merker" du også blokka for alltid, det må jo freses et spor den skal ligge i. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Jeg har alltid hørt at du blåser ut orginal topp pakningen om du bruker bilen litt hardt og lader tett oppunder en kilo, men andre som sier det tåler det. Om du bruker pianotråd "merker" du også blokka for alltid, det må jo freses et spor den skal ligge i. ja men då har du pianotråden for altid da.. i ikkje slik som med sjærekant paking at du får skader i topp å blokk som gjør at de kansje ikkje blir tett neste gang du har av toppen.. men volvo sin orginal paking fungereer utmerket. en topp paking blir jo slitt med alderen å da.. er ikkje altid ladde tryket som tar livet av den.. flere av kompisen mine kjøre runt en bar på fk motor å de fungerer fint.. Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 den pakningen tåler mer en som så også! er ikke noe problem i det hele tatt.. og om en i tillegg kjører med orginal innmat bør en egentlig være nokså forsiktig med å ha for vass topp pakning..er bedre at den ryker enn å prese ut flere hull i blokka.. men om en har hissig innmat, så er det klart at det ikke skader å oppgradere pakningen..men den holder plenti til det de fleste her inne har! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 Var det ikke så at den orginale toppakningen skulle tåle sånn kjennerelt sett to bar? Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 kommer jo veldig an på kompen i motoren å sånn da, og at alt er som det skal med tenning osv.. men med gode bolter tåler den hvertfal bank, det er sikkert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juni 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2007 henrik H har jo bremsa 471 hk på org toppakkning! Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Juni 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2007 henrik H har jo bremsa 471 hk på org toppakkning! Heftig:volvsmile Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.