Gå til innhold

spørsmål ang. topp pakkning?

Ranger emnet

janivar

Anbefalte innlegg

lurer veldig på om hva slags topp pakkning som er lurt tilå bruke på en b230 fk turbo motor med litt hester?da jeg satte på en fra biltema ikke ble så fin,hehe.går det ann å bruke org. fra volvo eller er det noen som vet om noen som lager kobber pakknig,evt hvem?håper på positivt svar,mvh jan i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal motoren gå i stykker om men bruker pakning med skjærekant? Om man kjører med et ladetrykk som ikke er emormt og passer seg for tenningsbank har du jo en evigvarened topp pakning.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo men toppen og blokka er jo "såra" for alltid.. jeg har hvertfall alltid blitt lært at det er bedre å bruke pianotråd heller.. egentlig så skjønner jeg ikke selv hva som skal være den store forskjellen sånn sett..

med skikkeligge bolter holder den orginale pakningen mer enn hva de fleste her inne tar ut uanset, så forstår ikke hvorfor folk legger masse penger i det.. er innmaten orginal er det en god sikring og i tilfelle noe skulle gå galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hørt at du blåser ut orginal topp pakningen om du bruker bilen litt hardt og lader tett oppunder en kilo, men andre som sier det tåler det. Om du bruker pianotråd "merker" du også blokka for alltid, det må jo freses et spor den skal ligge i.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hørt at du blåser ut orginal topp pakningen om du bruker bilen litt hardt og lader tett oppunder en kilo, men andre som sier det tåler det. Om du bruker pianotråd "merker" du også blokka for alltid, det må jo freses et spor den skal ligge i.

ja men då har du pianotråden for altid da.. i ikkje slik som med sjærekant paking at du får skader i topp å blokk som gjør at de kansje ikkje blir tett neste gang du har av toppen.. men volvo sin orginal paking fungereer utmerket. en topp paking blir jo slitt med alderen å da.. er ikkje altid ladde tryket som tar livet av den.. flere av kompisen mine kjøre runt en bar på fk motor å de fungerer fint..

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den pakningen tåler mer en som så også! er ikke noe problem i det hele tatt.. og om en i tillegg kjører med orginal innmat bør en egentlig være nokså forsiktig med å ha for vass topp pakning..er bedre at den ryker enn å prese ut flere hull i blokka.. men om en har hissig innmat, så er det klart at det ikke skader å oppgradere pakningen..men den holder plenti til det de fleste her inne har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider