///AMG Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 MB 200 diesel. går på 0,53 på mila. går billig og er lettskrudd og skuddsikkert:driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Tror du, eller vet du? Tro kan du gjøre i kirka.. Hadde 1,6TD brukt 0,8 på mila hadde jeg vel kanskje ikke nevnt den;) Regna med at en 15 år eldre 1,9 diesel bruker mer enn en ny 2.0 tdi. Og det trenger jeg ikke å dobbelt sjekke, bare at bilen er 15 år gammel så bruker den ikke like mye som den var ny. Men at den har lavt forbruk er greit nok, men at den bruker mindre enn en ny bil er bare tull. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Regna med at en 15 år eldre 1,9 diesel bruker mer enn en ny 2.0 tdi. Og det trenger jeg ikke å dobbelt sjekke, bare at bilen er 15 år gammel så bruker den ikke like mye som den var ny. Men at den har lavt forbruk er greit nok, men at den bruker mindre enn en ny bil er bare tull. Slo det deg ikke at den nye motoren du prater om har 140hk, og den gamle 75hk? 1.6td bruker 0.6 på mila eller gjerne under det også. Det VET jeg:) Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 1,6 ja, men vi snakket om en 2.0 og siden de ikke hadde 2.0 på den tida så tok jeg 1.9 som et eksempel, er stort forskjel i forbruk hvis du går ned 300-400ccm på motor str. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Det er jo nesten ikke mulig å kjøre billigere enn med dieselmotor og avgiftsfri diesel :) Gjerne levert via en tankbil og tank bak i hagen.. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Min forrige Punto 55s målte jeg til 0,48 på langkjøring. Ikke er de knøttsmå heller, og helt greie å bruke på langtur. Min nåværende Punto har jeg kjørt t/r Kristiansand-Stockholm, t/r Kristansand-Trondheim (utallige ganger), Kristiansand-Trondheim-Førde-Bergen-Kristiansand uten å ha støtt på andre problemer enn å bytte normale slitedeler. Med unntak av dynamoen, som skyltes at meg og en kompis hadde strammet reima litt for hardt. En litt for stram reim varer nøyaktig fra Kristiansand til Biri, det har jeg nemlig dobbeltsjekket ;) Pokker så kjedelig å stoppe på nøyaktig det samme busstoppet to ganger gitt... :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 1,6 ja, men vi snakket om en 2.0 og siden de ikke hadde 2.0 på den tida så tok jeg 1.9 som et eksempel, er stort forskjel i forbruk hvis du går ned 300-400ccm på motor str. Ok, ta 1.9 da. Min gamle pendlegolf med 1.9td, gamletypen med mekanisk innsprut, bruker 0.45 på mila. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Audi A2 ? Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Fatter sin gammle combo (94mod) 1.4d gikk på 0.3-0.4 på mila, det var med 5-600kg verktøy i lasterommet!! Da snakker vi pendlebil Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Min gamle audi 80cc 1.6diesel gikk på luft og kjærlighet :) OK plass og 54 tikkende hester Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 jeg har en Vento 93mod med 1.9 TD (kjørt 320km) og kjører daglig 5-6 mil og fyller diesel (IKKE AVGIFTSFRI) ca annen hver hælg! kommer ann på hvor mye jeg kjører i hælga :driving synes den er en grei bil til pendlig, men som nevnt tidligere er ikke disse motorene/bilene noen fartsbiler!! Det jeg har påkostet den siden jeg kjøpte den i desember er hjullager forran og bremseslangene forran samt litt småtteri slikt som skiftet olje, oljefilter og luftfilter Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 1,6 ja, men vi snakket om en 2.0 og siden de ikke hadde 2.0 på den tida så tok jeg 1.9 som et eksempel, er stort forskjel i forbruk hvis du går ned 300-400ccm på motor str. Les en gang til, har skrevet 1,6TD hele to ganger;) Er ikke mye annet enn volum som skiller 1,6 og 1,9TD.. En kamerat av meg har 3`er Golf stv med 1,9TD, han kjører lett 100mil på en tank diesel(ca.55l) Det eneste negative med 2`er Diesel er at den ikke er så lett å finne i ok stand, er som regel kjørt 400-500,000 og null vedlikehold. Er også relativt lett å trimme disse, mer trykk på dieselpumpa, IC og høyere turbotrykk så er ikke 90hk usannsynlig, uten at forbruket blir så drastisk heller.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 peugeot 306 tdi, min bruker 0,46 på mila er veldig kjapp og driftsikker. 90 hk og 196 nm. min går utrolig fint til tross for sine 414000 km, siste pkk (eu) gikk som en drøm uten feil. galvanisert så uten rust. faktisk ikke så ille i pris heller... Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Mai 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2007 Les en gang til, har skrevet 1,6TD hele to ganger;)Er ikke mye annet enn volum som skiller 1,6 og 1,9TD.. En kamerat av meg har 3`er Golf stv med 1,9TD, han kjører lett 100mil på en tank diesel(ca.55l) Det eneste negative med 2`er Diesel er at den ikke er så lett å finne i ok stand, er som regel kjørt 400-500,000 og null vedlikehold. Er også relativt lett å trimme disse, mer trykk på dieselpumpa, IC og høyere turbotrykk så er ikke 90hk usannsynlig, uten at forbruket blir så drastisk heller.. Og hvis du ser hvem jeg siterte først så var det han som sa at en gammel 2.0tdi brukte 0,6 på mila. Men ja vet selv at golf bruker veldig lite, men syns det var total urealistisk at en så "gammel" bil brukte så lite. Selv med få hester. Ja golf bruker veldig lite, vi (jeg) har skjønt det nå. :P Men var det ikke en del feil med golfene, som vannpumper som gikk i et sett? Syns jeg har hørt/lest at golf 3 var en del feil med, kanskje feil informasjon. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 Men var det ikke en del feil med golfene, som vannpumper som gikk i et sett? Syns jeg har hørt/lest at golf 3 var en del feil med, kanskje feil informasjon. Hmm, det var nytt for meg ivertfall, uten at det er en kvalitetssikring da.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg