volvo-r-sport Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Heisann.. En kamerat skal kappe senkesettet på en 142 69 mod. Er det noe problemer med det? Typ fjører som spretter ut og sånt? Noe mere som må gjøres? Vet det er useriøst og skummelt med tanke på bump-steer osv, men bilen skal kun cruises med. Så er ikke noe rallybil akkurat, bare lugn kjøring. Noen som har en skamsenka en med erfaring? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 forran er det samma forstilling som på amazon å der har jeg prøvd sjøl på et par stk uten å noe problem, kan få litt serriøs negativ camber forran men det er jo bare tøfft:D null problem, bak mener jeg å huske at det er samma opplegg som på 240, Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 problemet er å få 140'n lav å stiv, blir som regel lite fjæringsvei. men med senkesett og stive dempere kan det bli bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 må huske på da at fjørene på 140 -73 har kon i begge endene bak, så må sette på festene til fjørene fra 240 viss en skal kappe dem.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Det er en 69 modell.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Bak så kan du sette på bakfjører fra Opel Omega A Caravan! ;-) Da blir den veeeldig lav... Har sett bilde av 144'n jeg har med slike fjører. Hadde jeg vist hvordan man legger ut bilder her, sku jeg gjort det men.. Noen som kan forklare meg enkelt? Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Du kan laste opp bilde på ImageShack® - Hosting . legg så linken som dukker opp inn her Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaffe 142 Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 har en 142 som er ganske lav og veldig stiv. eg har b Ascona baksenkefjøre framme ;) eg synst d funker fett, men tar ned på eit par ganger på grusvei. ligger omtrent 3-4cmn frå bakken frå traversen og ned til bakken. der en gummiklosser som øverste berebru kviler på, det er berre å kappe di to øverste "etasjene" på gummiklossene so får du den enda lavare, bilen kviler fortsatt ned på. litt hopping må du regne med men er ellers ikkje noko gale og køyre med, vane sak. http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3839 der er bilder ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Bak så kan du sette på bakfjører fra Opel Omega A Caravan! ;-)Da blir den veeeldig lav... Har sett bilde av 144'n jeg har med slike fjører. Hadde jeg vist hvordan man legger ut bilder her' date=' sku jeg gjort det men.. Noen som kan forklare meg enkelt?[/quote'] bilde bilde bilde bilde :hellothere: PS! Klikk på ' bilde ' med symbolet foran. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo142sti Skrevet August 20, 2007 Rapporter Share Skrevet August 20, 2007 kan bruke bakfjærer fra opel omega stasjonsvogn. dom er stive/lave oh konede i begge ender. orginalfjerer fra biltema har jeg brukt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 21, 2007 Rapporter Share Skrevet August 21, 2007 En fordel å shimse ut øvre bærebro.. kan bli vel mye neg. camber og skeivslitte dekk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 En fordel å shimse ut øvre bærebro.. kan bli vel mye neg. camber og skeivslitte dekk kremt,går ikke å shimse ut øvre bærebro. Blir iallefall anti-shims du må montere.:thumb Ved real senk blir cambern helt på trynet om en tar bort samtlige shims også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Åh ty me dæ Bodil,du hæte datj Svein! :) Jah..mener at hugse at tverrboltzen som går zu foringene på geøverste broa så er det shims bak ze bolts som holder ze tverrbolt.. Er noen år siden jeg hadde 142 så mulig all den utagerende festinga har sløvet sinnet.. men der var det hvertfall noen shims der inne en plass.. mang å!! :) hvor justerer man i såfall camberen på 142 da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Åh ty me dæ Bodil,du hæte datj Svein! :) Jah..mener at hugse at tverrboltzen som går zu foringene på geøverste broa så er det shims bak ze bolts som holder ze tverrbolt.. Er noen år siden jeg hadde 142 så mulig all den utagerende festinga har sløvet sinnet.. men der var det hvertfall noen shims der inne en plass.. mang å!! :) hvor justerer man i såfall camberen på 142 da? jækk dæ ne no trym!:pimp hehe Hvis vi går ut ifra null shims,så kan broa kun shimses innover. Er jo der man justerer camberen,men ved skikkelig senk som det er snakk om her,så har en ikke mulighet til å justere camberen nok. Om en shimser som du sier,så gjør en vondt værre. shimser du så flytter du øvre bro innover imot bilen,ergo enda værre camber... skikkelig senk og null shims=jævlig camber skikkelig senk og shims=ekstremt jævlig camber en får x antall for mange grader negativ camber uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg