Gå til innhold

Motorbytte på Astra F, hva passer?

Ranger emnet


bjaa

Anbefalte innlegg

Hallo

 

 

Har nå bestemt meg for å bytte motor på bilen min, etter å ha vært oppe med toppen 2 ganger for å bytte ventiler. Har vært slik at den har sotet ganske mye inni motoren, også har ventilene fått et bellegg på seg i en sylinder, og så har de brent seg, gått i stykker, knekt og greier.. Så nå er jeg dritt lei den 1.6 16v, og har lyst på en annen og mer holdbar motor. Er ikke ute etter å få en sprek motor, men vil heller ha en som holder.

 

Er det veldig forskjell på motorene som sitter i vectra f.eks? Kan få kjøpt en 2liter fra en vectra a , er en 2 liter 115 hester mener jeg å huske. Men ser jo at ting er forskjellig plassert, luftfilter og slikt, og ledningsnettet er nok ganske forskjellig vil jeg tro?

 

Hva med andre motorer som har blitt levert i Astra, er det vanskli å få en motor MED ledningsnett til å passe i min bil?

 

Forslag til hva jeg kan gjøre?

 

 

på forhånd takk

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bjaa - den motoren du har i dag er motoren fra helvete :p Søs hadde samma dritten. Stuka ikke ventilene vel og merke, men den drakk olje som faen og var dau som juling. Den hadde kun gått 140.000. At du i det hele tatt tørr å putte så små maskiner i en stasjonsvogne er et mysterium for meg :)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skal du ha en motor som er holdbar så gå for en c20ne motor på 115hk da disse motorene tåler mest,en c20xe er en bra motor også!

Har den selv, men skal du ha en slik en, så sørg for at toppen er sveiset i oljekanalen, da disse motorene har en tendens til og sprekke i toppen, om du ha en topp av slaget Ks! Men om du ordner deg en motor fra f.eks kadett gsi 2.0 16v(20xe)(motor av eldre type)ble det levert med costcast topp og sprekker ikke så lett.

 

Ang Ledningsnettet så må du ha et ledningsnett fra astra uten det fortelerløse systemet eller så kan du bygge inn vectra 2000 ledningsnett.Har akkuratt gjort det selv så vet åssen det er.

 

Men som sagt letteste alternativet for deg, er en c20ne på 115hk allså 2.0i,eventuelt sett inn en kvasskam og chip, får vel en 140hk og mer bånndrag.

Bruksbil:93 Opel Vectra "Gold Edition"

82 Opel Manta Gt\j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

C18XE er god motor syns jeg. 125hk. går bra, og bruke lite bensin.

C20XE er nok noe av det bedre. Meget holdbar. 150hk

C20let er dyrt, 204hk, spinner alt for lett osv...

C20NE god motor, holdbar

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår