bjaa Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Hallo Har nå bestemt meg for å bytte motor på bilen min, etter å ha vært oppe med toppen 2 ganger for å bytte ventiler. Har vært slik at den har sotet ganske mye inni motoren, også har ventilene fått et bellegg på seg i en sylinder, og så har de brent seg, gått i stykker, knekt og greier.. Så nå er jeg dritt lei den 1.6 16v, og har lyst på en annen og mer holdbar motor. Er ikke ute etter å få en sprek motor, men vil heller ha en som holder. Er det veldig forskjell på motorene som sitter i vectra f.eks? Kan få kjøpt en 2liter fra en vectra a , er en 2 liter 115 hester mener jeg å huske. Men ser jo at ting er forskjellig plassert, luftfilter og slikt, og ledningsnettet er nok ganske forskjellig vil jeg tro? Hva med andre motorer som har blitt levert i Astra, er det vanskli å få en motor MED ledningsnett til å passe i min bil? Forslag til hva jeg kan gjøre? på forhånd takk Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 C20XE (Denne sitter også i Astra GSI), C20LET, C25XE..? Mulighetene er mange. Selv går jeg for en C20XE med tanke på kostnadene. :D Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Virker ikke så dum den motoren, hvordan er det med ledningsnett og slikt da? Har du peiling på det? Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Ledningsnettet må jeg forhøre meg litt om før jeg sier noe :P Ser ihvertfall på mekonomen at bremser er det ikke noe problem med. Må bare bytte om til skivebremser bak :D (Dette gjelder min bil) Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nykis Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 har en kompis me c20xe motor i sin astra f st.vogn. går mycket bra. ville ha gådd for den:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juni 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2007 Bjaa - den motoren du har i dag er motoren fra helvete :p Søs hadde samma dritten. Stuka ikke ventilene vel og merke, men den drakk olje som faen og var dau som juling. Den hadde kun gått 140.000. At du i det hele tatt tørr å putte så små maskiner i en stasjonsvogne er et mysterium for meg :) Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kadettracing Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Skal du ha en motor som er holdbar så gå for en c20ne motor på 115hk da disse motorene tåler mest,en c20xe er en bra motor også! Har den selv, men skal du ha en slik en, så sørg for at toppen er sveiset i oljekanalen, da disse motorene har en tendens til og sprekke i toppen, om du ha en topp av slaget Ks! Men om du ordner deg en motor fra f.eks kadett gsi 2.0 16v(20xe)(motor av eldre type)ble det levert med costcast topp og sprekker ikke så lett. Ang Ledningsnettet så må du ha et ledningsnett fra astra uten det fortelerløse systemet eller så kan du bygge inn vectra 2000 ledningsnett.Har akkuratt gjort det selv så vet åssen det er. Men som sagt letteste alternativet for deg, er en c20ne på 115hk allså 2.0i,eventuelt sett inn en kvasskam og chip, får vel en 140hk og mer bånndrag. Siter Bruksbil:93 Opel Vectra "Gold Edition" 82 Opel Manta Gt\j Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel_astra Skrevet Juli 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2007 du må ikke få tak i noe ecotec motor. det er det største dritet opel har laget noen sinne. sats på en 20l 8v/16v. passer med vectra men så lenge det ikke er helt samme motor du setter nedi må du bytte ledningsnett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 C18XE er god motor syns jeg. 125hk. går bra, og bruke lite bensin. C20XE er nok noe av det bedre. Meget holdbar. 150hk C20let er dyrt, 204hk, spinner alt for lett osv... C20NE god motor, holdbar Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg