Gå til innhold

Zoltan's Mazda 626 GTI Coupe prosjekt...

Ranger emnet


Zoltan

Anbefalte innlegg

:thanks 'gmc-v8'

Har gjort noe fremskritt :D , og oppdaget mere rust:(

 

Update:

 

 

Fant mere rust på venstre skjermbue bak,

IMG_0082.jpg

 

og i begge hjørnene på bakvinduet:(

IMG_0083.jpg

 

Skjært ut en bit og prefabrikert en ny som ble sveiset inn.

IMG_0084.jpg

 

Klipt ut, knekt, tilpasset og falset en ny bit til venstre kanal.

IMG_0085.jpg

 

Da jeg sveiset inn den nye biten så fant jeg mere rust (hull):(

IMG_0086.jpg

 

En ny plate ble tilpasset her også. Selv synes jeg det ble tilfredstillende:happyhappy:

IMG_0087.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt til er gjort :D

 

Gjorde et lite eksperiment når det gjelder støvdekslene til bremseskivene bak da det var vanskelig å få tak i nye.

Vet ikke hvordan dette vil holde i forhold til varmen som utvikles her, men det blir vel bedre enn det som var :D

Noen som vet hvordan glassfiber vil bli når det blir utsatt for varme? Blir det sprøtt, vil det sprekke, smuldre seg opp etter hvert??

 

Update:

 

 

Her har jeg sveiset på nye fjærskåler.

IMG_0088.jpg

 

Klippet ut en bit fra det andre dekselet og limt på for å få en så hel mal som mulig :)

IMG_0089.jpg

 

Synes duken var litt for stiv, så det var vanskelig å få helt riktig passform. (Min første støping 'ever') :D

IMG_0090.jpg

 

Måtte skjære ut senterdelen og bruke opp igjen fra den gamle for støpingen ble alt for tykk til å passe,

IMG_0091.jpg

 

men det funka helt fint :D

IMG_0092.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det 'supraguy':)

 

Det er vel ikke sikkert jeg må ha de, men regner med at det er for å beskytte bremseskivene

slik at vann og søle ikke spruter direkte på skiven fra innsiden.

Kanskje det er noen andre som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det 'supraguy':)

 

Det er vel ikke sikkert jeg må ha de, men regner med at det er for å beskytte bremseskivene

slik at vann og søle ikke spruter direkte på skiven fra innsiden.

Kanskje det er noen andre som vet hvorfor?

 

Er like greit å plukke av egentlig da. Får bittelitt bedre kjøling. De sakene der ruster bare lell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positiv respons på prosjektet mitt:)

Det er ikke langt unna sannheten hvis jeg sier at jeg på en måte har flyttet inn i garasjen:camper:

Det blir nok til at skjolda blir montert på igjen. Tror at det er bedre å beskytte bremseskivene for optimal bremseeffekt. Vet ikke om skivene blir kjølt ned så veldig mye mer uten skjolda?

Er veldig fornøyd med deres synspunkter og innspill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustbeskyttelsesmassen har jeg kjøpt på Biltema. Jeg har brukt den som jeg pensler på (1kg - 36-2412 - Kr: 49,90).

Jeg valgte å pensle understellet da jeg ikke har løftebukker for å få bilen høyt nok opp for å sprøyte. (Det blir for mye søl).

Det beste er å sprøyte på, for da kan man legge på noe tykkere. Jeg har kjøpt rustbeskyttelsesmasse for sprøyte også

(1l - 36-2410 - Kr:49,90). Den skal jeg sprøyte alle løse deler med. Jeg brukte mange timer bare for å pensle under bilen.

Massen er så tykk og klebelig at den er vanskelig å fordele. Jeg hadde en varmluftspistol som jeg brukte for å varme boksen hele tiden. Litt tungvindt men da ble den mye lettere å ha på.

Jeg har også brukt voksbasert rustbeskyttelsesmiddel for hulrom i alle hulrom og trange plasser. (1l - 36-2417 - Kr: 79,90).

Noen som har noen erfaring med disse produktene fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarer er lagt til bildene :D

 

Update:

 

 

Har fått sprøytet rustbeskyttelsesmasse på noen av delene.

IMG_0096.jpg

 

IMG_0097.jpg

 

Morsomt å sprøyte da dette gikk ganske fort :D

IMG_0098.jpg

 

IMG_0099.jpg

 

IMG_0100.jpg

 

IMG_0101.jpg

 

Orden er viktig :D

IMG_0102.jpg

 

Har også begynt å legge nye bremserør. De ble skjøtt inn midt under bilen.

IMG_0103.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår