Gå til innhold

hjullager

Ranger emnet


greger1987

Anbefalte innlegg

bestiller på tirsdag! så de blir bytta. men bare lurte på om det var ille. tenkte jeg bare skulle teste den i morra før jeg drar til Bulgaria. og ser ut til at jeg dropper det??!

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke såå jævli smart nei, kjørte med det i noen dager. Drit lyd, og plustelig forrige torsdag så det bare pang og hele hjulet rulla helt skeivt inni skjermen. Og når jeg tok ut trommelen kom sikkert 100deler ut..

 

Så bare bytt det.. Er kjempe lett og koster sikkert 300kr maks..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er beste måte å sjekke om det er defekt på?

Lytt etter romlelyd som varierer etter hastigheten. Det er spesielt lett å høre romlelyden når man svinger, da er det ett av de indre hjulene (minst belastede) som romler, hvis det romler mer i høyresvinger er det altså et av de høyre hjullagrene som er gåent. Men det er umulig å lytte seg til om det er hjullageret foran eller bak som romler, så bestill tid på verksted straks du hører romlelyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytt etter romlelyd som varierer etter hastigheten. Det er spesielt lett å høre romlelyden når man svinger, da er det ett av de indre hjulene (minst belastede) som romler, hvis det romler mer i høyresvinger er det altså et av de høyre hjullagrene som er gåent. Men det er umulig å lytte seg til om det er hjullageret foran eller bak som romler, så bestill tid på verksted straks du hører romlelyd.

Takk for bra og informativt svar! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår