Gå til innhold

bjirns 94' Golf VR6

Ranger emnet


bjirn

Anbefalte innlegg

Var vel på tide med en tråd på den og.

Bilder har jeg lite av atm, så blir med et par gamle, så kommer det kanskje et par nye plutselig. I så fall fjerner jeg de gamle! Tjohei.

 

 

Bilen er hvertfall en Golf VR6 fra året som Lillehammer og Hamar enda lever på, 1994. Året da OL var i Norge, Pulp Fiction og Forrest Gump kommer på film, Estonia sank, Hitratunnelen åpnes og Kurt Cobain dør. Mange gladnyheter med andre ord.

 

Bilen har gått rundt jorden nok ganger til at jeg blir svimmel, 247 000 km for å være nøyaktig. Alle km har blitt kjørt i vårt vakre land, og jeg tror bilen har vært innom alle landsdeler, fra nord til sør.

 

Den er langt fra noen perle, trenger litt stell. Det var litt å gjøre på den når jeg kjøpte den, og etter jeg hadde fått fingrene i den ble det selvsagt mer. Bakluke må skiftes, sprøere enn Jahn Teigen. Kanalen må skiftes, da jeg var dum nok til å stole på originaljekken. Det må fjernes litt rust her og der, og alt av slitedeler skal skiftes. Varmeapparatet fungerer selvsagt ikke heller, da registeret begikk harakiri.

 

Kan jo forsåvidt også lage en smørbrødliste over skal ha, vil ha og kommer aldri til å få råd til å ha:

 

Skal ha:

Nytt varmeregister.

Ny leppe foran. Bestilt

Ny kanal h.side.

Ny grill, emblemfri. Ligger på frysen.

Ny bakluke.

Nye foringer, motorfester, pluggledninger og dekk.

Nytt sideskjørt h. side.

Nye dempere, hvertfall bak. (heia brostein, DUNK)

 

Vil ha:

Nye lykter rundt om. Her tenker jeg prosjektorlykter og sort/røde bak.

Nye felger. TT parabol eller noe annet fancy.

Karbonpanser/sveiset badlook

Gidder noen egentlig lese dette.

Ny lakk(enten org eller sort/matt sort)

Nytt defektanlegg, med grenrør.

Nye seter, i beige skinn.

Høydejusterbart senkesett.

 

Kommer aldri til å få råd til å ha:

2.9l VR6motor

Kompressorkit

 

 

 

Kommer nok til å skrive litt mer senere, men dette ble nå bare en kjapp gjennomgang.

Nå til det alle har scrollet seg ned til:

Bilder!

 

27102006(002).jpg

27102006(003).jpg

27102006.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prisen jeg betalte holder jeg tett til mitt bryst ;D

Har fått kjørt den mye de siste mnd, etter jeg fikk fikset et par fillefeil :) (DVS ny coil, ny veivakselsensor, ny drivreim og nye plugger) Når jeg er ferdig med den, skal den forhåpentligvis være bortimot strøken, og i god stand. :)

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å nevne det, om noen har noe av det på listen liggende, er det helt tillatt å si fra! Om noen f.ex har en rustfri bakluke liggende og ta plass, tar jeg gjerne mot den i bytte mot litt ødelagt regnskog.

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår