Hondafan Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 jeg lurer litt på hvordan det er når man skal bytte stempler råder og veiv.. stemplene er da smidde, rådene er lenger og veiva er sterkere.. er det noe form for "fitting" som må til. eller passer ting rett sammen? må man slipe for å få de til å passe rett oppi eller slenger man det bare oppi? Siter Vil ha S14a X `93 Honda del sol X `86 Passat Combi :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Bare sleng det oppi du... Har du aldri gjort det før og ikke har noe teknisk peiling på bil. ville jeg ha fått en som kan det til å gjøre det!! Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by Hondafan jeg lurer litt på hvordan det er når man skal bytte stempler råder og veiv.. stemplene er da smidde, rådene er lenger og veiva er sterkere.. er det noe form for "fitting" som må til. eller passer ting rett sammen? må man slipe for å få de til å passe rett oppi eller slenger man det bare oppi? Det er en del veldig viktige regler når du skal montere sammen dette, bla må du olje lager, hone sylinderen, du bør måle sylinderslitasje, du må hone sylinderene, osv.. Du får også ofte stempler, råder og veiv i 3 kasser, altså må det puttes sammen.. Dette er ikke så himla avansert, men dersom du ikke har gjort det før, så er det nok anbefalt å la et motorverksted gjøre dette... Regner med dette er dyre deler... èn feil kan ødelegge mye, så det er vel verdt det å legge et par tusenlapper ekstra i det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg