GloomyGrim Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Hei! Da jeg byttet en gjennomrustet bensintank her forleden dag, oppdaget jeg at nippelen til luftinga på påfyllingsrøret var knekt av. Bør jeg få denne fikset, eller har det lite å bety? Er jo lufting uten den slangen på? Kan jeg bruke tenningsdeler (fordeler, coil etc.) og forgasser og innsug fra en B21A (stått på 83. mod 244) på min B230K motor? På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GloomyGrim Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Ingen som kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Hei! Da jeg byttet en gjennomrustet bensintank her forleden dag, oppdaget jeg at nippelen til luftinga på påfyllingsrøret var knekt av. Bør jeg få denne fikset, eller har det lite å bety? Er jo lufting uten den slangen på? Kan jeg bruke tenningsdeler (fordeler, coil etc.) og forgasser og innsug fra en B21A (stått på 83. mod 244) på min B230K motor? På forhånd takk. poenget me den nippelen er vel at om du overfyller tanken, så det renner bensin ut i røret, skal det da renne kontrollert ned i reservehjulsbrønnen og ut det lille hullet i bunnen. Jeg vet ikke om innsuget vil passe, men om det passer må du sikkert innjustere forgasseren. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Har prøvd å kjøre med B21 forgasser på en B23 en gang, det gikk ikke noe særlig. Den har feil dysing i forhold til en 2,3 liter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GloomyGrim Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Ok. Takker for svar! Har også en Pierburg 175CDUS som kommer fra en B23A. Den funker gjerne bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Ok. Takker for svar! Har også en Pierburg 175CDUS som kommer fra en B23A. Den funker gjerne bedre? Ja, teoretisk sett.. Om du klarer å fysisk koble sammen tingene. Jeg vet det er 631 topp på b230k, så jeg vet ikke om innsugets kobling mot motor er anderledes(?). Alt går om du bare har nok fantasi da, men spørsmålet er jo hvor mye tid man gidder å bruke på en b230k. ps. vær obs på at 90% av b230a/b23a har feiljustert forgasser, ødelagte membraner eller noe annet jall :P Så det kan godt være du uansett bør ta en kikk på forgasseren om du bryr deg om å bestå CO målinger og slikt. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Alt passer på k-motoren og det er ikke noe problem og sette over A-gasser og A-tenning. bare å bytte og få vekk K-gasseren Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 det er forresten "K" motoren som var så populær å ta weberforgassere fra diverse ford på.. jeg vet det er flere på forumet her som har gjort det.. man får angivleig mer effekt om riktig justert, men bruker seff mer bensin... forgasser er uansett et helvette, spør du meg :P men lyden kan bli rå da Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GloomyGrim Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Bilen bruker 1.3 liter på mila per idag, så det kan vel ikke bli så mye verre enn det? Har en to trinns weberforgasser som har stått på en 2 liter Taunus. Denne vil vel gjerne passe. Forbruket gikk faktisk ned på Taunusen med denne forgasseren på, i forhold til original gasseren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 poenget me den nippelen er vel at om du overfyller tanken, så det renner bensin ut i røret, skal det da renne kontrollert ned i reservehjulsbrønnen og ut det lille hullet i bunnen. Dette hørtes ut som en litt suspekt teori :flushit: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GloomyGrim Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Denne nippelen som jeg snakker om, er vel til lufting. Denne "dersomduoverfyllertankendingsen" ligger jo i den gummibelgen som er rundt tanklokket. Renner vel heller ikke ned i reservehjulsbrønnen heller, men rett i bakken. Men nå har jeg fått tak i nytt påfyllingsrør, så nå er alt bare velstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.