volvo power Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 hei.. vurderer å kjøpe meg 960. men den er levert me både 3l og 2,5 l rekkesekser. er de motrene bra? tåler disse motorene like mye som B230 motrene? og er 3l mye bedre enn 2,54l, tenker da på effekt, driftsikkerhet, forbruk ol.? Takker for innspill:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 De er også levert med diesel og 4 syl turbomotorer,men dette gjelder kun gammle karroseriet. Min erfaring er at 6ern er lat og tørst. men jeg har kun hatt motorer med gammle innsprøytninga. Kon ny innsprut i 96,så sikkert en fordel å kjøpe en 96 mod eller nyere. Hadde 3 liter (204hk) og manuell i min siste. Funket helt fint det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 går helt greit min 960.. 2.5 l.. men må si at 940 ft min går bedre.. Akser raskere.. Men komforten og stillheten i 960 overgår det meste av nyere biler... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 jaha..så d er ingen store problewmer alltså.. men vurderer 960 mest på grunn av komfor, og utseende. men vil helst ha med sekser når enn skal ha 960. men er litt usikker på om det blir 2,5l eller 3l. men kjøper ikkje enn slik bil for å rase med:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cruicer Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 En som jobber på Volvo sa en gang til meg at 2,5l er den med minst problemer.. Jeg har en sånn nå mye pga det. Siter Cruicer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 okay, takk for svaret:) Men hvordan er 2,5l på bensinforbruket da? Og effekt messig vist du samenlikner med en orginal FT motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Tror ikke 960 er bilen for deg hvis du er opptatt av å kjøre billig. Skal nok ha godt over liter`n på blandet kjøring. Og med hard kjøring kan du sikkert holde liv i en lokal bensinstasjon.. Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Har vært oppe i 3.11 på mila på en tank jeg. Med 3.0. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 hehe.. er nok ikke målet det da..men litt inntresant å ha enn liten aning:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Bruker nok endel mer enn en FT... 960'n Bruker nesten alltid 1,1-1,4liter på mila.. Bortsett fra pen langkjøring der jeg har vært nede i 0,8.. Men synes det ikke gjør så mye liksom... Sjelden en kan få alt i en pakke.. Lite forbruk og fin fin cruiser.. 940 turbo'n (FT) bruker noe mindre.. Har vært nede i 0.7 på langkjøring og som regel så ligger det på 0,9-1,1 på mila på min kjøring... Sånn blanding av by og langkjøring.. Noen korte turer også... Men jeg er KJEMPEFORNØYD med begge bilene og føler at jeg har 2 biler som er meget gode i alle årstidene.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cruicer Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 ja den suppa den bruker skal den få.. for den komfort du får igjen er det jammen vært.. Siter Cruicer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg