Gå til innhold

må kjøpe nye styreenheter til B230FT LH 2.4, noen som er bedre enn andre?

Ranger emnet

Sailorboy

Anbefalte innlegg

er det ikke disse som har startsperre da ??

og så?

Er vel ifra 96 eller 97 som har startsperre.

De 95 modellene jeg har vært borti har ikke hatt startsperre.

Grunnen til at jeg anbefaler nyere bokser er fordi jeg hadde problem med at motorn min "kuttet" ved høyt laddetrykk.

Hadde chip i begge boksene.

Feilsøkte en masse og kom frem til at det var en elektronisk feil/kutt.

Kjøpte nyere hjerne og chip ifra samme leverandør,og da kunne jeg ladde så mye jeg ønsket.(1,6 bar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha gull-farget box om du skal chipe tenninga da. den sitter på 95 og 96 modeller og har sluttnr 219 eller 207.

984 boksene som har startsperre, men det er bare og chipe den så er den vekk og chip er jo et MUST uansett

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha gull-farget box om du skal chipe tenninga da. den sitter på 95 og 96 modeller og har sluttnr 219 eller 207.

984 boksene som har startsperre, men det er bare og chipe den så er den vekk og chip er jo et MUST uansett

ok

grei skuring, men om eg chipper....forsvinner da startsperren automatisk med ?

pris på slike bokser?

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bildelsbasen.se

http://www.bildelsbasen.se/?index=default&link=item&searchmode=1&vc[]=204114100&vc1=204&vc2=114&pc[]=109106110&pc1=109&sortfield=vehiclemodelyear&sortorder=1&page=1&id=7855955

http://www.bildelsbasen.se/?index=default&link=item&searchmode=1&vc[]=204114100&vc1=204&vc2=114&pc[]=109106110&pc[]=109106117&pc1=109&sortfield=vehiclemodelyear&sortorder=1&page=1&id=7788168

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så?

Er vel ifra 96 eller 97 som har startsperre.

De 95 modellene jeg har vært borti har ikke hatt startsperre.

Grunnen til at jeg anbefaler nyere bokser er fordi jeg hadde problem med at motorn min "kuttet" ved høyt laddetrykk.

Hadde chip i begge boksene.

Feilsøkte en masse og kom frem til at det var en elektronisk feil/kutt.

Kjøpte nyere hjerne og chip ifra samme leverandør,og da kunne jeg ladde så mye jeg ønsket.(1,6 bar)

Det skal ikke være noe forskjell på eldre og nyere bokser; styreprogrammet/mappen i chippen er ihvertfall den samme. Hvorfor du likevel kunne lade mer med nyere boks har jeg likevel ingen forklaring på, men jeg holder en knapp på tilfeldigheter :race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være noe forskjell på eldre og nyere bokser; styreprogrammet/mappen i chippen er ihvertfall den samme. Hvorfor du likevel kunne lade mer med nyere boks har jeg likevel ingen forklaring på, men jeg holder en knapp på tilfeldigheter :race

Der tar du nok feil.

De eldre boksene har helt andre bosch nummer.

Og med chip ifra nyere boks var bilen sten død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for all hjelp ialefall:D

men om nåken kommer øve chippa hjerner, så er eg ein god kjøper eg=) skal være ialefall...

men fra svergie var kje dumt=)

ps. samme faen om tenningsboks og bensinboks kommer fra samme bil? er ikkje no me at dei må være lagt "sammen"?

Mvh Sølve Mortveit

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider