GMV Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Hvor får man tak i blokk fyller, såkalt "betong". Og hvor mye behøver man til å fylle opp til hullet på vannpumpa på en Volvo rødblokk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 de jeg vet som har gjort dette har brukt epoxy. ev.t noe lignende, men de har kalt det epoxy iallefall! men enhver epoxylignende guffe i 2 komp som tåler litt varme må vel kunne brukes her? Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 US auto parts på tiller fikser blokkfiller til deg. en bøtte som de selger holder til ca 2 volvo rødblokk. lrs så kan du kjøpe av meg, har en pose med nåkk filler til en blokk. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 US auto parts på tiller fikser blokkfiller til deg. en bøtte som de selger holder til ca 2 volvo rødblokk. lrs så kan du kjøpe av meg, har en pose med nåkk filler til en blokk. Ok, takker for tipset. Hvor mye skal du eventuelt ha for nok til en rødblokk da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 700,- Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 700,- Og hvor mye koster en hel "bøtte" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Hei GMV Torgeir Wetterhus vet jeg har Moroso blokkfyll,han tar rundt 1500for det og da fyller han blokka di. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Hvor får man tak i blokk fyller, såkalt "betong". Og hvor mye behøver man til å fylle opp til hullet på vannpumpa på en Volvo rødblokk... Jeg bruker moroso blockfiller som jeg bestiller fra summit. Volvoblokkene fyller jeg til over frostbrikkene ellers har det ingen hensikt å fylle den. Det er jo ingen belastning i bunn av sylindern annet enn vendekraften som stempelet påfører blokksiden når det snur og skal opp igjen. Det er når stempelet nærmer seg ød og tenning at sylindertrykket stiger hvor støtte av sylinderen er tiltrengt. Og for dere som er bekymret for at motorn skal bli for varm når det fylles så høyt opp i vannkappa så er større radiator løsningen. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 TAKK!! for denne tråden! fint om dere her inne som har erfaring innen dette diskuterer å forteller litt slik at sånne som meg kan absorbere:) euro, har du noe bilder å sånn av fylle arbeidet? *er jo ikke no dyrt igrunnen, men med dette; "(4) If you purchase this part, your order can only be shipped by ground." går det fremdeles an å sende med båt? Moroso, Block Fillers - summitracing.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Jeg bruker moroso blockfiller som jeg bestiller fra summit.Volvoblokkene fyller jeg til over frostbrikkene ellers har det ingen hensikt å fylle den. Det er jo ingen belastning i bunn av sylindern annet enn vendekraften som stempelet påfører blokksiden når det snur og skal opp igjen. Det er når stempelet nærmer seg ød og tenning at sylindertrykket stiger hvor støtte av sylinderen er tiltrengt. Og for dere som er bekymret for at motorn skal bli for varm når det fylles så høyt opp i vannkappa så er større radiator løsningen. Ok, da får jeg bestille det ifra Summit når jeg allerede skal legge inne en bestilling derifra. Hvor mye trenger jeg da? 1, 2, 3, el 4stk. 1Gal flasker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Ok, da får jeg bestille det ifra Summit når jeg allerede skal legge inne en bestilling derifra. Hvor mye trenger jeg da? 1, 2, 3, el 4stk. 1Gal flasker? Hehe,det var et godt spørsmål du..jeg mener bestemt at jeg fyller i nesten 4 liter. Jeg skal fylle en blokk imorgen,så jeg kan komme tilbake med rett info da. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Hehe,det var et godt spørsmål du..jeg mener bestemt at jeg fyller i nesten 4 liter.Jeg skal fylle en blokk imorgen,så jeg kan komme tilbake med rett info da. Ok, takker for det. Men hvordan blir kjølinga om jeg skal piske bilen rundt bane, runde etter runde? Blir det bra nok med større volum i radiatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 har fyllt blokk til over frostbrikkene, og etter at vi monterte ny stor radiator er det ikke noe problem. ligger på ca 90grader hele tiden! Og det er på bane med mye grisekjøring Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Har fylt ei 90 mod 230 blokk med 97,9 i borr til like under frostpluggene.omtrent midt i vannpumpehullet . Støre radiator og god olje kjøler .. du smører ikke bare med olje den kjøler ned også .. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Noen som har bilder av hvordan blokkfylling utføres? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg