242-T6 Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 er det du som er han lottomillionæren fra stjørdal? de ække som alle andre millionærer... det er omvendt, tipper ikke lotto jeg.. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 haha, kjøpte compomotive med sentermutter, men så sto'n i garasjen og klødde seg i hue.................. "nei, faen, vi må jo ha sellholm her og" -ser det for meg!! Konge! Så nå kom denne bilen ut av esken ja.. Har sett den mange ganger på treff, og på bilder på nettet rundtomkring, men aldri no skikkelig fakta før nå nei:P Men bedre seint enn aldri, ere ikke det dem sier? 1,3bar var jo ikke mye.. er jo til lusekjøring det jo:P hehe, men hvis eieren tenker samme tankene som jeg alltid gjør, så bygger vi/justerer endre bedre med tia, ikkesant? JE stempler og verdi-råder, vært på godis-fabriken å handla nå? =) Gadd ikke legge ut en tråd før den var ferdig bremset, mange nokk som antar så å så mye hk Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Gratulere med fine tall Trond. nå ble jeg ennu mere spent på va min bil vil gje av effekt. m tankt på at vi har ganske så likt oppsett.Blir artig å se bilen på mo. Takk takk, Ja du er vel spent nå, skal bytte turbo men vet ikke helt hva jeg skal ha enda. er mulighet for mellom 50-100hk til med ny turbo. får håpe du har stort nokk eksoshus da. Men jeg kan love deg att det er mer enn nokk effekt på 240in. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Er godtjent bilen min. trenger da ikke mye klaring der, skal ikke være slakke i hjullagret. går ikke på med Mk18 pga for store skiver. Fikk du godkjent bilen med den avstandshylsa du har på styrearmen? SKEPTISK..... .....MEN BILEN DIN GIR INSPIRASJON :yummy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Fet bil! :) Mye arbeid og tid lagt ned her... ikke minst penger! Vil se film! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stuffen Racing Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Takk takk, Ja du er vel spent nå, skal bytte turbo men vet ikke helt hva jeg skal ha enda. er mulighet for mellom 50-100hk til med ny turbo. får håpe du har stort nokk eksoshus da.Men jeg kan love deg att det er mer enn nokk effekt på 240in. Turboen er en garret GT4088R god for 700+hk ar på luftsiden er 0.75 eksos siden husker jeg ikke. var jo bra effekt på så lavt laddetrykk. hadde 442 hk på hjulene med det gamle oppsette. to stk 16t. har du gjort noe med kammene? Kan tenke meg det flytter seg bra ja. var rimelig bra skyv i min med det oppsette jeg hadde. Siter Volvo xc70 Bmw E46 320DT volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan. Volvo 360 sladdevogn(Død) Peugeot 405 T16x4 Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Turboen er en garret GT4088R god for 700+hk ar på luftsiden er 0.75 eksos siden husker jeg ikke. var jo bra effekt på så lavt laddetrykk. hadde 442 hk på hjulene med det gamle oppsette. to stk 16t. har du gjort noe med kammene? Kan tenke meg det flytter seg bra ja. var rimelig bra skyv i min med det oppsette jeg hadde. Kammene er nye spesial av KM cams. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Grom bil dette ja :-) Jeg melder meg straks inn i 242-T6 klubben, men tror ikke jeg omdøper bilen min fra 242R6.. Tror det heller blir 242R6TT. Ps. Jeg får jo mye mindre effekt, jeg skal kjøre to små kkk k-04 turboer, men det holder nok til gatebruk :-) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Sykt rå bil, gir mye inspirasjon det dær... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 skal denne til acr isommer? Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Fikk du godkjent bilen med den avstandshylsa du har på styrearmen?SKEPTISK..... .....MEN BILEN DIN GIR INSPIRASJON :yummy: det ble laget etter bilen var godtjent, men gikk igjennom eu kontroll uten en feil for 3 uker siden :) Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Turboen er en garret GT4088R god for 700+hk ar på luftsiden er 0.75 eksos siden husker jeg ikke. var jo bra effekt på så lavt laddetrykk. hadde 442 hk på hjulene med det gamle oppsette. to stk 16t. har du gjort noe med kammene? Kan tenke meg det flytter seg bra ja. var rimelig bra skyv i min med det oppsette jeg hadde. Blir vel høyere tall der du skal bremse. hadde 2stk 18T på min før, og da var det 380hk på drivhjul og 400hk i motor. Går mye mye bedre nå ja, har kast i ene bakhjulet. har nokk tatt en drivaxel så det blir vel full-flytende axler veldig snart. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Fin bil og flott motorrom! Prøv med et større turbinhus,en må ikke være redd for å gå på litt med a/r-målet,baktrykk er uønsket med såpass livlige kammer. Det oppsettet ditt burde gi 700+hk og 800nm på 2 bar. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Den kom blandt min topp 3 volvoer iallefall :) Men jeg skjønte ikke den lille drivhjulstapet ditt, 5% er jo urealistisk lite... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Fin bil og flott motorrom!Prøv med et større turbinhus,en må ikke være redd for å gå på litt med a/r-målet,baktrykk er uønsket med såpass livlige kammer. Det oppsettet ditt burde gi 700+hk og 800nm på 2 bar. Men hvordan vil dette innvirke på kjørbarheten i det lavere registeret? Forsvinner den helt, eller blir det stort sett uforandret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.