Gå til innhold

turbotrykk måler

Ranger emnet


jonny be good

Anbefalte innlegg

akkurat det samme jeg skal gjøre :) skal lage ei plate som jeg skal sette inn målerne mine idag på skolen. men kan du prøve og fikse et bilde av hvordan du koblet ledningen inn på lysbryteren? hadde vært snilt:)

 

Har tatt noen bilder med mobilen siden digitalcamera tok kvelden etter en tur på byen.

 

Du vipper bare av dekselet der lysbryteren står med et skrujærn

 

630.jpg

 

Så ser du den hvite kontakten som er bakpå lysbryteren, med 6 ledninger inn på hvis jeg ikke tar helt feil

 

640.jpg

 

Så finner du den gule ledningen som er helt til høyre, altså der lysbryteren står i stilling "På" så klipper du den av og skøyter på en ledning som du strekker til pluss på pæren til måleren

 

650.jpg

 

Det var så mørkt inni dashbordet at når jeg tok bilde med mobilen som ikke har lys så ble det bare svart, så jeg får ikke vist deg hvordan jeg har skøytet det.

 

Men håper dette kan være til hjelp :)

- 1981 Volvo 240

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler

- 1985 Mercedes Benz 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare strøm i den ledningen når du kjører med nær\fjærnlys da. Eller er den konstant strøm der, så lenge tenninga er på. Greit å kunne ha lys i måleren når du bruker park lys også. Kobla min på instrument lyset i dasjen jeg.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvordan jeg skal koble oljetrykk og varmen på olja?

 

Oljetrykk skal kobles til en giver i blokka. Du erstatter den med den orginale som er i blokka. Følger som regel med en giver når du kjøper måleren, men noen må du vell kjøpe denne sepparat på.

 

Oljetemp har jeg aldri koblet selv da, men regner med det er en giver til den også.

 

Giveren til oljetrykket finner du ved siden av oljefilteret.

- 1981 Volvo 240

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler

- 1985 Mercedes Benz 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljetempen skal være i bunnpanna. Man får vanligvis en erstatnings-skru som skal være i tappe-hullet med giver i.

Denne blir da stående veldig utsatt hvis man har lav bil.

 

Har sett bilder av folk som har sveisa inn ei ekstra mutter lengre bak på bunnpanna, en mye smartere patent.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår