Gå til innhold

Ford Taunus 17M

Ranger emnet


Meguiar`s Fan

Anbefalte innlegg

Hei.

Har enn 6* mod Ford Taunus 17M i garasjen nå, den tilhører onkelen til 2 kompiser. Onkelen fyller 50 år og de vil gi han en overraskelse i form av oppfriskning av bilen. Historie på bilen vet jeg lite om. Man får prøve å hjelpe til :D

Første vi gjorde var å vaske den med NXT Tech Wash og Ultimate Wash Mitt. Den ble tørket med ett Big Absorber pusseskinn. Etter dette ble den rullet inn i garasjen for å få seg en runde med Clay. Her brukte vi C2000 Clay og Last Touch som glidemiddel. Tørket den med Supreme Shine Microfiber.

Etter denne operasjonen ble det som på de 3 neste bildene.

Tok desverre ikke bilder før vi rørte den.

 

Vask og Clay

 

Bilder :

IMG_1259.jpg

IMG_1257.jpg

IMG_1256.jpg

 

 

Så til det artige arbeidet :D

 

Lakkrens og Polering.

Siden dette er en gammel bil og jeg ikke vet noe om lakken annet enn det jeg ser, vil jeg ikke bruke noen harde metoder. Valget av lakkrens og polering falt da på MG86 Solo, nyutviklet lakkrens/polish ifra Meguiars. Den både renser og polerer. Ett produkt, 4 typer pad. 2 typer ullpad og 2 typer skumgummipad. Ullpad til lakkrens og skumgummipad til polering. MG86 egner seg best i mine øyne til bløt lakk og/eller ny lakk. MG86 er utviklet for å brukes på ny lakk, men jeg syntes den er fin å jobbe med til annet oxo. Derfor går vi får MG86 denne gangen :D Maskering av kanter og listverk for å minimere faren for å "brenne" imellom lakken. Det vil vi jo helst unngå.

 

Bilder:

 

IMG_1253.jpg

IMG_1255.jpg

IMG_1266.jpg

IMG_1268.jpg

IMG_1270.jpg

IMG_1271.jpg

IMG_1272.jpg

 

flere bilder og mer uttfyllende stoff senere idag/morgen.

 

Håvard

 

Her er bilen ferdig. Jeg vil gjerne holdt på lengre, men kompisen min var lei nå :D

 

IMG_1273.jpg

IMG_1274.jpg

IMG_1282.jpg

IMG_1287.jpg

IMG_1286.jpg

IMG_1288.jpg

 

 

Fant ut idag att bilen er 61 modell. Litt synd med bilen er att den har mange småskrammer og småbulker. Oxo er den flekket litt på her og der. Men men, den ser iaff bedre ut enn den var og da har vi oppnådd det vi ville. Sku vi hatt den strøken, ja da hadde det vært å pelle den i biter og lakkert den opp igjen

 

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår