Gå til innhold

Viking VS BSR Chip

Ranger emnet


Adrian N

Anbefalte innlegg

Som topic sier. Hvilken er best?

 

Er det noen som har noen gode\dårlige erfaringer med disse chip`ene? Hvilken av disse er mest fornuftige å velge? Har hørt mange som har sagt at viking chip`en jukser og sånt. Har ingen erfrainger selv med vikings så er det noen som kan bekrefte dette? Fyr løs! :)

- 1981 Volvo 240

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler

- 1985 Mercedes Benz 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har viking chip på min bil, lader 0,9 og synes det fungerer helt fint jeg. Ble ikke noe problemer etter den ble satt inn og går bedre. Men har bare hatt det, så har ikke så mye å sammenlikne med..

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

de effektene du oppgir der er bare piss! du får mindre hk, og mer Nm.. jeg har fk motor med tilhørende lh2.4, og bsr chip.. med A kam, proff porta 531, filter og eksos og det vanlige der, bremsa jeg 206hk og 390Nm.. jeg lada 1.2-1.25

 

så om du får 240hk med å bare chippen en ET motor, få den på rulla og vis papirer.. jeg er ikke så siker på om de talla mine stemmer heller..syns dreiemomentet virker nor høyt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de effektene du oppgir der er bare piss! du får mindre hk, og mer Nm.. jeg har fk motor med tilhørende lh2.4, og bsr chip.. med A kam, proff porta 531, filter og eksos og det vanlige der, bremsa jeg 206hk og 390Nm.. jeg lada 1.2-1.25

 

så om du får 240hk med å bare chippen en ET motor, få den på rulla og vis papirer.. jeg er ikke så siker på om de talla mine stemmer heller..syns dreiemomentet virker nor høyt

 

393,28 Nm for å være eksakt. Sjekka bremsepapiret nå siden det var litt usikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de effektene du oppgir der er bare piss! du får mindre hk, og mer Nm.. jeg har fk motor med tilhørende lh2.4, og bsr chip.. med A kam, proff porta 531, filter og eksos og det vanlige der, bremsa jeg 206hk og 390Nm.. jeg lada 1.2-1.25

 

så om du får 240hk med å bare chippen en ET motor, få den på rulla og vis papirer.. jeg er ikke så siker på om de talla mine stemmer heller..syns dreiemomentet virker nor høyt

 

Det står på BSR`s hjemmesider at man skal få 240hk med deres chip

http://www.bsrab.se

 

Men står også at det kreves å oppjustere ladetrykk, og det øker jo hk antallet.

 

Men er enig med deg altså, tror ikke et sekund på at man får 240hk på en ET motor som er orginalt 180hk bare med chip og justering av ladetrykk!

 

Og desutten på en 20-25år gammel motor er det aldri den effekten den en gang var. :)

- 1981 Volvo 240

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler

- 1985 Mercedes Benz 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de effektene du oppgir der er bare piss! du får mindre hk, og mer Nm.. jeg har fk motor med tilhørende lh2.4, og bsr chip.. med A kam, proff porta 531, filter og eksos og det vanlige der, bremsa jeg 206hk og 390Nm.. jeg lada 1.2-1.25

 

så om du får 240hk med å bare chippen en ET motor, få den på rulla og vis papirer.. jeg er ikke så siker på om de talla mine stemmer heller..syns dreiemomentet virker nor høyt

 

Håper alle Hp skrytere leser dette :)

Alt alt for mange som har troen på att det er nokk med chip å effektannlegg for å få 240hk...

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de effektene du oppgir der er bare piss! du får mindre hk, og mer Nm.. jeg har fk motor med tilhørende lh2.4, og bsr chip.. med A kam, proff porta 531, filter og eksos og det vanlige der, bremsa jeg 206hk og 390Nm.. jeg lada 1.2-1.25

 

så om du får 240hk med å bare chippen en ET motor, få den på rulla og vis papirer.. jeg er ikke så siker på om de talla mine stemmer heller..syns dreiemomentet virker nor høyt

 

De opplysningene om BRS chippen fikk jeg av autopower. Om dette stemmer vet jeg ikke. Men regner med de kan sakene sine.

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit at det står der..men kan garantere at med en "alminnelig" 86-67mod 740tic, som du setter på støyanegg og et åpent filter, og denne chippen, så vil du ikke faen kunne bremse 240hk! om det skulle skje, så lever ikke motoren lenge, før enten ventiler og stempler brenner, råder knekker og slår luftehull i sia på blokka.. folk klarer jo rase de motorene med omtrent org effekt, så at de i det hele tatt skal TÅLE de 240hk chippen skal gi, skjer ikke..

 

men på en annen måte, jeg har bsr chip som sagt, flere kompiser har viking.. og med div eksprimenter og pøvelser har jeg funnet ut at bsr er mye mer omtålig en vikving..viking chippen er mer nøpen på omstendighetene, men dette er til lh2.4 da, motronic er jo et helt annet system

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De motorene som raser med org effekt, hvor langt har de gått?? Tipper motorer som har runda 300k ikke er så gla i mer effekt. skulle en sånn trimmes, blir nok mye av effekten igjen i motoren i form av varme og slitasje. tror jeg da:)

 

Noen forresten vært innom den sia her å sett? virker som de er litt mer realistiske enn visse andre jeg har vært innom.

http://www.kgtrimning.com/

1998 940 GL

1992 740 SE(turbo) solgt

1991 740 GL solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår