Gå til innhold

Hjemmekinosub i bilen

Ranger emnet


wazzza

Anbefalte innlegg

Bilen skal kjøres nordover (100 mil) i juni. Samtidig skal jeg ha med et lite flyttelass. Lasset innholder bla. et logitech Z-5500 med 12" sub.

 

Hvordan er mulighetene for å bruke denne subben på tur nordover? Den trekker bare 1.5A ved 230V. Invertere fra 12 til 230V er å få kjøpt. Rent kabelmessig er det bare plug n`Play opp mot spilleren. Har egen sub-utgang på den.

 

Er det noen som har prøvd dette? Er forsterker i subben btw.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303911

z5500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan herved bekrefte at denne funker fett :D Prøvde nettopp med å sette subben kan pasasjersetet i dørken. Brukte skøyteleding inn til huset. Spillte som fan..

 

Skal på biltema til uken å kjøpe denne..

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=464&iItemId=91955

 

Er forsterkere veldig nøye med å ha veldig rein sinuskurve? Kurven i lysnettet er jo ikkje helt jevn, men vet ikke hvor jevn sinusen blir med en sånn inverter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinuskurven i elnetter er jevn..

og til lyd vil eg ABSOLUTT ikkje anbefale den der.

den har firkantsinus, istede for bølgesynus, noke som du definitift høre igjen på lyden.

skal du ha en iverter til forsterker bruk noken tusen, eller blir resultatet dårlig / forsterker kan bli ødelagt.

 

Så er nok like grett og kjøpe en forsterker og subb.. ?

Bagasjerom SOON finished!

Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få skikkelige sinuskurver på slike invertere. men ikkje på biltema :P

Og sinus kurven i strømnettet er ganske forstyrret pga elektronikk.

 

Her er ett eksempel på en skikkelig inverter:

http://www.sparelys.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage-pakke&product_id=122&category_id=1&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at jeg skal ha med subben på flyttelasset. Siden den først skal ligge i bilen hadde det vært flott om den kunne brukes underveis..

 

Har tenkt litt på det med sinusen.. Selger jo mye dyrere varianter på Bilxtra. ( brodern jobber der). Får se hva jeg blir å gjøre.. Hva skulle gjøre at forsterkeren blir ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår