Gå til innhold

Bytte ut orginalstereoen i Golf V

Ranger emnet


TiNy

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en 2004 Golf V her om dagen, og er godt fornøyd så langt.

 

Men...

 

Jeg kan ikke koble til iPOD'en til stereo'n, så da må noe gjøres.

 

Går det an å bytte stereo uten at det ser dumt ut? Går det an å modde stereoen slik at jeg kan koble på iPOD?

 

Andre kreative forslag?

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en 2004 Golf V her om dagen, og er godt fornøyd så langt.

 

Men...

 

Jeg kan ikke koble til iPOD'en til stereo'n, så da må noe gjøres.

 

Går det an å bytte stereo uten at det ser dumt ut? Går det an å modde stereoen slik at jeg kan koble på iPOD?

 

Andre kreative forslag?

 

Du kan f.eks kjøpe deg en slik en http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=1572 (selges også av http://www.bilradiospes.no/)

 

Regner med at du har RCD 300 i bilen din og da kan du enkelt koble denne til CD-skifter inngangen.

 

Stort enklere kan du ikke gjøre det tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ålreit, gutter og jenter...

 

Ting er bestilt og skal installeres.

 

Neste spm er hvordan i huleste får man ut headuniten? Har en slik derre derre RCD 300, men den er jo praktisk talt støpt inn i dashen!

 

Noen som har gjort dette, eller har en bra link?

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmmfffff...

 

Bilradiospesialisten (se linken i tidligere post ovenfor) informerte meg nettopp om:

 

Det går dessverre ikke. Den originale spilleren har ikke mini-iso kontakten som trengs.

 

Hva gjør man da? Gjelder dette alle typer Ipod interface til RCD 300?

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke noe mini-iso etter hva jeg har skjønt. Denne enheten kobles inn på inngangen til CD-skifter. Jeg undersøkte med Bilradiospes i Bergen når jeg skulle kjøpe min nye Golf og fikk opplyst at det skulle være plug`n play. Jeg valgt da å kjøpe dette orginalt da det var minimalt å spare på å kjøpe uorginalt (ved bestilling av ny bil vel og merke).

 

Angående demontering av spiller så ligger det en DIY her med litt bilder: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2480895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Du trenger ikke noe mini-iso etter hva jeg har skjønt. Denne enheten kobles inn på inngangen til CD-skifter. Jeg undersøkte med Bilradiospes i Bergen når jeg skulle kjøpe min nye Golf og fikk opplyst at det skulle være plug`n play. Jeg valgt da å kjøpe dette orginalt da det var minimalt å spare på å kjøpe uorginalt (ved bestilling av ny bil vel og merke).

 

Angående demontering av spiller så ligger det en DIY her med litt bilder: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2480895

 

 

Noen som har gjort dette her i Norge (Rogaland området)? Kunne godt ha tenkt meg iPod i Golfen. Noen som har lyst på en kasse øl for jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår