Gå til innhold

Symptomer på slitt motorfeste?

Ranger emnet


Flintstones

Anbefalte innlegg

Hei,

 

En kamerat har en sunny 91-mod med litt småplukk / uten skilt. Forrige eieren sa at et eller flere motorfester var slitt som forårsaka litt rykking ved pådrag. Prøvde bilen selv og kan bekrefte at bilen rykker kraftig ved det minste gasspådrag. Spesielt på lave gir (1-3). Kan dette være på grunn av motorfeste?

 

Hva slags andre symptomer er det på slitte motorfester? (Er mye andre rariterer med denne bilen)

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på parkbrems og sett bilen i gir. slur ut clutchen så får du noen til å se på motoren om den beveger seg unormalt mye. gjør den det, er nok motorfestene utslitt ja:)

 

Og om du studerer vulken på hvert enkelt motorfeste ser du lett om den er løsnet eller utspist..

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sympt. på slitte motorfester:

-Hvis girspaken rykker veldig når du akselererer og så slipper gassen.I ekstreme tilfeller kan også bilen hoppe ut av gir...

 

-Hvis bilen vibrerer unormalt mye på tomgang

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sympt. på slitte motorfester:

-Hvis girspaken rykker veldig når du akselererer og så slipper gassen.I ekstreme tilfeller kan også bilen hoppe ut av gir...

 

-Hvis bilen vibrerer unormalt mye på tomgang

 

ser ut som jeg trenger nye da iallefall. når den står på tomgang så kan du se godt at sjermer og panser vibrerer plus at det bråket mye. rister en god del inni bilen og.

2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At girstanga er skeiv...

 

Skjedde på 240'n til en jeg kjenner, 1 gir var rett opp, i 5 gir gikk girstanga i passasjersetet omtrent...

 

Nesten som min toførr det jo, bare at jeg har M46P (4-trinns med od) og der går 4.gir i passasjersetet når jeg akser... hehe, på tide å bytte kanskje...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil si du har ekstremt dårlige motorfester hvis motoren butter i panseret ja :)

 

For ikke å snakke om hvis den lager bulk i tropedoveggen :P

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår