Gå til innhold

Noen her som har tatt laserøyeoperasjon?

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

Jeg tok det..i pakistan..tok med papirer og sertifiserings bevis på maskiner og koder og masse sånt herfra og sammenlignet der nede og alt var likt..der nede kosta operasjonen ca 30tusen rupees..noe som er ca 2800norske kroner..ingen bivirkninger..litt smerte og irritasjone første tre dager, etter det funker det fint:) ta jevnlig med øyedråper første 3-5uker så går alt så meget bra:) tok min i sommer 2006, og foreløpig så ser jeg alt bra:) men husk at synes aldri vil bli 100% bra igjen..jeg hadde minus 6 på ene øyet og minus 6,5 på andre..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vurdert å ta laseroperasjon, men ville nok tatt det i Norge med tanke på oppfølging og evt. korrigering. For min del er det nok bare et spørsmål om tid og penger før jeg gjør det. :)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en slik operasjon i 2001 og er veldig godt fornøyd med det. Det mest smertefulle var regningen (kr 30500,-). Hadde -8,25 på begge øya (ja, vet cola-bunner) og 30 min etter operasjonen var synet mitt godt nok til å kunne kjøre bil uten briller. Hadde litt tørre øyne i tiden etterpå. men løste det med 'kunstige øyedråper'

 

Kan anbefales på sterkeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert dette lenge, har - 6,0 på et øye og - 6,5 på det andre, skal til optikern for ny synskontroll om 30min, blir sikkert en dyr affære med nye linser:|

 

Hvordan er det å få dekket deler av beløpet av sykekassen/Trygdekontoret?

 

Wicky: Aldri under noen omstendigheter hadde jeg turt å gjøre noe slikt i Pakistan etc, aldri..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok dette så kunne jeg trekke fra 28% av kostnadene på selvangivelsen. Tror reglene er strammet inn en del, men en venninne av meg fikk dekket dette pga hennes jobb som hjelpepleier. Hun fikk gjort dette på Ullevål sykehus

 

Skal sjekke dette jeg, men må vel uansett få en anbefaling fra Optiker/Øyelege først, kjipt hvis synet forandrer seg etterpå..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppfølging og slikt får jeg her i Norge så å ta den i utlandet er ikke farlig..kjenner mange som har tatt det i andre land i asia og de ser like bra, selv etter mange år!

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker denne type operasjon med både nærsynhet og langsynhet og med skeive hornhinner og alt eller??

 

Har kun -1,5 eller no men med skeive hornhinner var det nok til at jeg må bruke briller linser når jeg kjører bil osv. i tillegg skyter jeg endel og da er det fordel å se litt.

 

Har vurdert en sånn operasjon for til nå i livet mitt har jeg brukt ca 35000 kr på linser og briller. er 20 nå og har brukt det de siste 8 åra...

 

Tjener på en måte opp igjen en sånn operasjon i løpet av under 10 år... men så var det å punge ut 30 lapper på en gang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal funke mot det meste, de justerer behandlingen etter hva som "er galt" med øynene dine. Noen steder har også avbetalingsavtaler der man f.eks. kan betale ned over X år. De fleste som utfører slike operasjoner har gratis forundersøkelse, så bare å ta kontakt med din lokale lasermann/dame... :D

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. Frister faktisk å bruke feriepenger + sparepenger på det....

 

Blir så drittlei linser... Dritten er å bruke månedslinser når msn er på telttur/fylletur uten mulighet til skikkelig håndvask. Sist sommer da jeg var i høljes på rally-cross gikk jeg 60 timer uten å ta de av= ikke bra. På tur hjem hadde jeg såååre øyer..

Var egentlig da jeg bestemte meg for å finne ut mer om sånn laseroperasjon...

 

Noen som har link til steder de utfører sånn operasjon?? Er det sånn statlig slik at man må bli videresendt fra øyelege, akkurat som hvis man skal på sykehus, at man må sendes dit av lege??

Eller kan man bare bestille og ordne sjøl??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. Frister faktisk å bruke feriepenger + sparepenger på det....

 

Blir så drittlei linser... Dritten er å bruke månedslinser når msn er på telttur/fylletur uten mulighet til skikkelig håndvask. Sist sommer da jeg var i høljes på rally-cross gikk jeg 60 timer uten å ta de av= ikke bra. På tur hjem hadde jeg såååre øyer..

Var egentlig da jeg bestemte meg for å finne ut mer om sånn laseroperasjon...

 

Noen som har link til steder de utfører sånn operasjon?? Er det sånn statlig slik at man må bli videresendt fra øyelege, akkurat som hvis man skal på sykehus, at man må sendes dit av lege??

Eller kan man bare bestille og ordne sjøl??

 

Ja off, månedslinser har jeg gitt opp for lenge siden, her går det i dagslinser :) Og desto dyrere er det jo.

 

Må si det frister med en sånn operasjon, det høres jo helt fantastisk ut igrunn.....heh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var medlem av de få prosentene som ikke kan opereres med LASIK pga tynne hornhinner ellerno. Måtte opereres med den gammeldagse metoden.

 

Kunne ta opptil 6mnd og se fint igjen og bli kvitt smertene. Tror jeg holder ut til det kommer noe ny teknologi. :D

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår