Lightning Gisle Skrevet Mai 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2007 har hatt litt problem med min lightning etter jeg kjøpte den for 6 uker siden.. når jeg hadde kjøpt den hadde jeg gode 6 timer kjøre tur hjem til bergen der jeg bor, når jeg var kommet til siste fergen begynte ett lys i dashen og lyse "engien service soon" javell her er det noe gale!! kjørte etter fartsgrene og forhold videre hjemover slik jeg hadde gjort på hele turen, da plutselig bilen begynte og fjuske og gikk dårlig.. fikk den på en diagnose og fant ut at det var map sensoren som var røke, skiftet den og bilen gikk like dårlig og fjusket like mye.. ny diagnose ble tatt på fredag etter jeg her skiftet tenn plugger.. da fikk jeg beskjed om at bilen fikk for mager bensin og luft blanding som følger av att bilen får falsk luft... dette kan komme fra kompressoren, manifoilen og masse mer.. noen som har hatt samme problemet eller kan hjelpe meg med hva og hvor jeg skal begynne og sjekke?? er dette ett normalt problem med disse bilene...?? er jo ikke gammel bil, 04mod og har gått 55000km!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Spray litt startgass rundt innsug mens den går på tomgang, den vil da øke tomgangen litt hvis den får inn startgass. Fin måte å sjekke om det er lekasjer på. Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lightning Gisle Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 oki skal prøve det.. skrur en del på bil, men på disse nyere bilene med så mye elektronikk og feilmeldinger dukker opp hele tiden er det ikke lett og bli klok på.. takk for hjelpen!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Hei! Sørg for å få slettet feilkodene på bilen først og fremst. Mulig de sletes etter å koble bort minus polen på batteriet i en halvtime eller så men er litt usiker på dette på en så ny bil. Fungerte på de gamle. Finner du ingen lekkasje ved å bruke start gass så er den sikreste metoden å prøve å blokkere luftinntaket slik at den stopper. Skal stoppe momentant, men gjør den ikke vil du trolig høre hvor falsklyft komer fra. Men sørg for å få slettet feilkodene! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lightning Gisle Skrevet Mai 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Gode ting skal prøve det asså.. e ganske oppgitt etter å ha kjøpt drømme bilen i en alder av 21, siden bor hjemme for øyeblikket, å betalt masse penger for noe som ikke funker.. e dritt kjipt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 du kan søke hjelp her også: http://www.ford-trucks.com/forums/forum26/ Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Å måle bensintrykket kan være greit. Regner med at filteret er skiftet for sikkerhetskyld? Sender deg nummeret til en bergenser med 500+ hester i sin Lightning. Han følger mye med på forum osv og kjenner disse bilene godt Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Gode ting skal prøve det asså.. e ganske oppgitt etter å ha kjøpt drømme bilen i en alder av 21, siden bor hjemme for øyeblikket, å betalt masse penger for noe som ikke funker.. e dritt kjipt.. Har du prøvd å klage? Privatjøp eller ikke, her virker det som om du har etpar rettigheter. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lightning Gisle Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Har du prøvd å klage? Privatjøp eller ikke, her virker det som om du har etpar rettigheter. Er nok privat kjøp. men ikke noe stress, han er villig til å betale halv parten av kostnadene, til nå er jeg rundet 10 000kr, og det er ikke blitt bedre..det som er kjipt er at det er så få som har peiling på disse bilene, og ford levrandørene vil ikke ha noe med lightning å gjøre.. har snakket med en her fra bergen nå som har masse erfaring og har en slik bil selv, som han har gjort mye med.. så reiner med dette ordner seg nå!! e liksom kjempe kjipt med ny bil som slutter å funke som den skal før jeg kom hjem... men lurer på en ting, når en bil er nettop eu godkjent og jeg kjøper den deretter tar den på en sjekk hos for og definner ut at nedre bærearms kule på begge sider forran e slark i, bremse klossene forran e ikke noe igjen av og luft filteret potta tett,da mener jeg så pottat tett jeg aldri har sett før.. er ikke dette noe som skal sjekkes på eu godkjenning?? dette er jo en kostnad selger børr ta, er det ikke?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lightning Gisle Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Å måle bensintrykket kan være greit. Regner med at filteret er skiftet for sikkerhetskyld? Sender deg nummeret til en bergenser med 500+ hester i sin Lightning. Han følger mye med på forum osv og kjenner disse bilene godt Snakket med han karen du ga meg nummeret til, det takker jeg masse for!! han har god peiling og skal se på bilen min i neste uke.. bra at dere er hjelpsom og viser interesse.. det er jeg taknemmelig for.. har erfaring med eldre biler når det gjelder skruing, men når disse nyere bilene er såpass mye elektronikk å er avhengi av diagnose apperat for og finne ut av minste feil, er jeg helt hjelpeløs... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamDodge Skrevet Mai 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 Er nok privat kjøp. men ikke noe stress, han er villig til å betale halv parten av kostnadene, til nå er jeg rundet 10 000kr, og det er ikke blitt bedre..det som er kjipt er at det er så få som har peiling på disse bilene, og ford levrandørene vil ikke ha noe med lightning å gjøre.. har snakket med en her fra bergen nå som har masse erfaring og har en slik bil selv, som han har gjort mye med.. så reiner med dette ordner seg nå!! e liksom kjempe kjipt med ny bil som slutter å funke som den skal før jeg kom hjem... men lurer på en ting, når en bil er nettop eu godkjent og jeg kjøper den deretter tar den på en sjekk hos for og definner ut at nedre bærearms kule på begge sider forran e slark i, bremse klossene forran e ikke noe igjen av og luft filteret potta tett,da mener jeg så pottat tett jeg aldri har sett før.. er ikke dette noe som skal sjekkes på eu godkjenning?? dette er jo en kostnad selger børr ta, er det ikke?? Det er mange som tror en EU-kontroll er det samme som service eller tilstandskontroll. En PKK eller Eu-kontroll er bare en sikkerhetsjekk av bilen der og da. De tar ikke av hjul eller sjekker luftfilter. Bare bilen tilfredstiller sikkerhetskrava, så er det bra nok. De kan ikke pålegge deg å bytte bremser for de er sannsynligvis utslitt om to måneder. De kjører en bremsetest, og hvis bilen bremser bra nok så er det OK, ingen sjekk om hvor mye belegg det er igjen. Av det du nevner over der er det bare bærekula som er aktuell på en PKK, og den kan være slitt og ha litt slark. Det blir en vurderingsak om den er slitt eller utslitt. Etter min mening så er det masse ting som blir gitt mangel for bare det er litt slitt, av enten uerfarne mekanikere eller bare grådige verkstedseiere som håper å tjene en ekstra slant. Både bremseklosser og luftfilter er jo typiske slitedeler som byttes regelmessig. Å forlange at slikt skal være som nytt på en bruktbil er vel litt utopisk? Men kan vel gi en liten pekepinn på at bilen er dårlig vedlikeholdt av tidligere eier. Det er nettopp slike småting en bør sjekke når en kjøper brukt, ikke at den er blank og fin og har helt nye kule felger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lightning Gisle Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 Det er mange som tror en EU-kontroll er det samme som service eller tilstandskontroll. En PKK eller Eu-kontroll er bare en sikkerhetsjekk av bilen der og da. De tar ikke av hjul eller sjekker luftfilter. Bare bilen tilfredstiller sikkerhetskrava, så er det bra nok. De kan ikke pålegge deg å bytte bremser for de er sannsynligvis utslitt om to måneder. De kjører en bremsetest, og hvis bilen bremser bra nok så er det OK, ingen sjekk om hvor mye belegg det er igjen. Av det du nevner over der er det bare bærekula som er aktuell på en PKK, og den kan være slitt og ha litt slark. Det blir en vurderingsak om den er slitt eller utslitt. Etter min mening så er det masse ting som blir gitt mangel for bare det er litt slitt, av enten uerfarne mekanikere eller bare grådige verkstedseiere som håper å tjene en ekstra slant. Både bremseklosser og luftfilter er jo typiske slitedeler som byttes regelmessig. Å forlange at slikt skal være som nytt på en bruktbil er vel litt utopisk? Men kan vel gi en liten pekepinn på at bilen er dårlig vedlikeholdt av tidligere eier. Det er nettopp slike småting en bør sjekke når en kjøper brukt, ikke at den er blank og fin og har helt nye kule felger. Joda, er jo enig i det du sier.. men kjøper jeg en bil der det står i kontrakten at bilen er eu godkjent og i kjørbar tilstand så er jo den ikke det når det er kun stål igjen på klossene, luftfilter som e så tett at når jeg banket det i veggen var det en god neve med dritt som lå på bakken.. har hatt en stygg ulykke tidligere der nedre bærearms kule knakk under kjøring.. så bare litt slark i en slik kule på en så tung bil forran er ikke litt en vurderings sak.. å det børr de som tar på seg en eukontroll vite.. når det gjelder kjøp av bruktbil, så er det ikke så utrolig mye mer en dekk slitasje, klosser og olje en ser etter på en 04mod bil som er godt 49 000.. er jo i grunn en så og si ny bil.. sa til han jeg kjøpte bilen av att jeg kom til å ta den på merkeverksted når jeg kom hjem for en sjekk av bilen.. vil no si jeg ikke har noe som er feilt gjort under bruktbil kjøp.. eller tar jeg helt feil nå?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.