Gå til innhold

Har problemer med reversen på Golf III

Ranger emnet


frosten74

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ein ny bil Golf III 94 mod 1.9 diesel 65 HK

Bilen er heilt ok men ein knekkelyd eller klikkelyd kommer når eg rygger, er det Reversje gearen som er dårlig ?? I så fall er det vanskelig å skifte det tannhjulet ?? noen har sagt at det kan være lett bare å skrue av eit deksel i enden av kassa ?? eller kan det være noe anna noen som har hvert borti no lignende

 

 

mvh Frode

Stone-Auto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ frosten74: kan godt hende at forrige eier har prøvd å spinnt i reverse. jeg har også problemer med min girkasse pga. jeg spant i reverse.. min hopper ut av gir hvis jeg rygger fort. golf (3 iallefall) tåler ikke den påkjenningen, er en svakhet.

 

Kjenner en som har hatt mange golf, og når han spant i reverse med den ene bilen så kom det bare klikkelyder når han rygga. han kunne fint rygge men det klikket akkurat som du sier.. så spinning i reverse er ikke et sjakktrekk med golf :nono:

 

 

@ optus: samme skjer med meg.. er bare å stoppe helt opp med bilen før du setter den i reverse.. :)

Bilen min

VW Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ frosten74: kan godt hende at forrige eier har prøvd å spinnt i reverse. jeg har også problemer med min girkasse pga. jeg spant i reverse.. min hopper ut av gir hvis jeg rygger fort. golf (3 iallefall) tåler ikke den påkjenningen, er en svakhet.

 

Kjenner en som har hatt mange golf, og når han spant i reverse med den ene bilen så kom det bare klikkelyder når han rygga. han kunne fint rygge men det klikket akkurat som du sier.. så spinning i reverse er ikke et sjakktrekk med golf :nono:

 

 

@ optus: samme skjer med meg.. er bare å stoppe helt opp med bilen før du setter den i reverse.. :)

 

Jeg hadde det problemet med min da jeg kjøpte den; den hoppa ut av gir når jeg rygga, men siden jeg kjøpte den hos forhandler klaga jeg og han satte den på verksted. De skulle bestille nye deler til reversen, men det ble tydeligvis billigere og raskere å få helt ny girkasse, og jeg sa ikke akkurat nei takk til det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det problemet med min da jeg kjøpte den; den hoppa ut av gir når jeg rygga, men siden jeg kjøpte den hos forhandler klaga jeg og han satte den på verksted. De skulle bestille nye deler til reversen, men det ble tydeligvis billigere og raskere å få helt ny girkasse, og jeg sa ikke akkurat nei takk til det:D

 

Skulle ønske jeg hadde kjøpt den av forhandler.. eller ikke spinnt i reverse :klovn: he he

Bilen min

VW Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart det er girkassen din om det bare er i revers. Min kasse på Venton var og slik. Kjenner mer enn en person som har samme problem.

 

Det er reversdrev der det har blitt borte en eller flere tenner. Dette er relativt vanlig på disse margarinkassene..

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda kassa fungerer heilt fint ellers ingen problem i det heile lett og fin å gire alle girer til og med Reversjen .. Så det er litt merkelig dette. men men tikkinga når eg rygger er det faktisk værre hvis eg rygger i oppoverbakke!.. må vel bite i det sure eplet å kløyve kassa ,,

 

frosten

Stone-Auto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan hende det e berre å kjøre til det smell hehe vi kan jo ta det litt med ro i reversj lol har du prøvd på bilhuggeri ??om dei har kasse ?

 

 

vil tro det kommer ann på om jeg rygger som en idiot hver gang sånn at det spretter ut. men det gjør jeg ikke, rygger så seint som mulig for at den skal holde seg i gir.

nei, jeg har ikke det. men han andre som jeg sa jeg kjente hadde hørt overalt etter ny kasse.. han fant ikke en dritt, så...

Bilen min

VW Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår