svein Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Noen som har lyst til opplyse om hvilken olje de bruker og om de er (mis)/fornøyd? Har selv en 86 mod 325 med altformye ventil tikking. Nå går den på mineral olje i innkjøringen. Har hørt at rett olje skal kunne få vekk denne ulyden.. Hvis noen har hatt lignende problemer; fortell gjerne om de.. Siter I am really not an violent man, but I think I have to kill someone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Penzoil helsyntetisk. Noe av det beste du får. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Oktober 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Alle restene jeg fant i garasjen :) Neida... Mobil1 ettellerannet... Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein Skrevet Oktober 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2003 Noen av disse oljene som har fått motorene deres til å tikke mindre? Siter I am really not an violent man, but I think I have to kill someone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Castrol...en litt dyr en Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Jeg kjører begge bilene mine på Castrol GTX5 Lightec (?) 10W-40. Med den oljen forsvant alle ulydene på Audien (jfr. ventiltikking). Hondaens motor var i perfekt nystand fra før, så oljebyttet spilte ikke så mye rolle fra eller til på den, med hensyn til fjerning av ulyder (som jeg må legge til nok en gang: _ikke_ var der fra før av, til tross for 236.000 kilometers slit). Vet jeg skryter uhemmet av Hondaen, med den har pinadø fortjent det. ;) Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vikings Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Jeg bruker Castrol Sport et eller anna, den var veldig dyr iallefall, kosta meg 900,- +mva tror jeg. Siter 05 BMW E61 525IA Touring x 01 BMW E46 320d Sedan x 95 BMW E36 320i 24v M-tech x 92 BMW E36 320i 24v Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Kjører Castrol GTX 10/40w jeg også, men vurderer å skifte neste gang til Castrol 10/60w. Olje skal en ikke spare inn på. Kun det beste er godt nok! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjarne_M Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 min bil tikker mye, og røyker ganske mye, kan de var at jeg bruker feil oje type? Siter 320i e36 323i e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 10/40 mineral Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ost Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Prøv med noe olje som tåler varme litt bedre. 10w60 eller 15w50 ellerno. Jeg har kjørt på 10w60 fra både Castrol og Valvoline det siste året og må si den er bedre enn Mobil1 5w50 som jeg brukte før. Bedre oljetrykk og mindre uvesen fra maskineriet :) Siter OZzzt zzzz 93 Audi S2 coupe - Powered by ES-tuning http://www.team-quattro.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Tikkinga kan komme av mange ting. 1. slitt kam 2. slitte ventilløftere 3. feil innstilt ventilklaring Har man 1 eller flere av disse feilene så tikker den uansett olje. Kjører selv med 15-40w olje. Synes det ble litt mindre tikking med denne olja. Men den er kanskje litt tykk om man bor i strøk med skikkelig kulde. For øvrig er 15-40 og 15-50 anbefalt fra fabrikk. Med litt tykkere olje lekker det ikke så mye gjennom pakninger og om man har slitt ventiltettinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxidriver Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 kjører på kendall nå, kjøpte sånn tilsetnig på olja og da forsvant tikkinga jeg har når den står på tomgang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein Skrevet Oktober 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by kris Tikkinga kan komme av mange ting. 1. slitt kam 2. slitte ventilløftere 3. feil innstilt ventilklaring Har man 1 eller flere av disse feilene så tikker den uansett olje. Kjører selv med 15-40w olje. Synes det ble litt mindre tikking med denne olja. Men den er kanskje litt tykk om man bor i strøk med skikkelig kulde. For øvrig er 15-40 og 15-50 anbefalt fra fabrikk. Med litt tykkere olje lekker det ikke så mye gjennom pakninger og om man har slitt ventiltettinger. Har akkurat overhalt toppen (les; byttet kam, de fleste ventil-løfterene og justert ventilene) Har prøvd å justere ventilene ca 3 ganger. Den siste gangen var ventilene ok instilt men den tikka fortsatt. Har en mistanke om at jeg kanskje ikke har verdens beste tolmodighet, så en kompis ska ta ein kikke på det. Men olja må byttes likevel. Og hvis den kan bidra til mindre ventil tikking, så blir ikke det feil. :) Siter I am really not an violent man, but I think I have to kill someone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvindal Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Jeg kjører for øyeblikket med Castrol TWS motorsport og kommer til og fortsette med dette. Audin går finere og tikker ikke etter jeg skiftet :) 149 kr pr.liter veil utsalgspris... Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg