truhaa Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Scratch X skal jobbes med til den er nesten borte, så skal den fjernes med en gang (ikke tørke) Ikke blitt bra? samme prosess igjen osv osv. hva brukte du til å fjerne? Clay før polish er best, lettere å legge på/fjerne polish etterpå, og resultatet blir bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slemreke Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 her brukte jeg clay, scratch x, bodyscrub og nxt gen wax, strålende fornøyd med resultatet: Siter WWW.ANDREFOLKEDAL.COM [ ] 91' Golf mk2 GTi 16v ABF [x] 90' Golf mk2 vr6 [x] 83' Volvo 340 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 så den skal gnikkes til den er nesten borte og fjernes med en gang. også jeg som lot det ligge en liten hinne igjen i minst 30min tenker jeg he-he.. ja-ja, en lærer så lenge en lever.. men selv med min behandlign minket ripene, og det er jo positivt. får nesten prøve litt til i løpet av uken, bare tiden strekker til. Påførte med en rester av en gammel tskjorte, og tok den av med sånn tynn polerings fille. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocx Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Ett problem her er at du bruker t-shorte, pads er mye bedre! lettere og jobbe me, og det er bedre for lakken, pga t-shorter kan ripe opp lakken igjen, så du gjør egentlig all jobben for ingenting ;) Men hvis du stikker innom på Bilxtra har de pads, enten fra Turtel eller Maguiars ;) Men feilen eg gjorde, var at eg ikje brukte lang nok tid på scratch x'en, så eg var ikje fornøyd med den... kom hjem å leste endå mer (hvis det e mulig) her inne, og forstod at du må påføre og jobbe med det mye! Mvh Daniel Siter Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Som hardrocxs sier er pad bedre en t-shirt, t-shirt har lite "cut" og padsen har mer "slipe effekt" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 da blir det pads før neste omgang. skulle egentlig bare prøve litt etter jeg hadde handlet den, godt å ha mulighet til det i arbeidstiden. tenkte å ta hele bilen til sommeren, kan stå i garasje på jobben og slippe sola. men det lille jeg prøvde hjalp faktisk, enda jeg egentlig gjorde det feil. takker for gode tips her inne, godt vi har noen som er mere en gjennomsnittet interesserte i bilpleie. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Finner ikke pads fra meguiars på autogeek..? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zoltan Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Her er det noen pads: Meguiars Detailing Tools Siter 929 HT-Coupe 1986. 929 HB Forum (Garage HB) Aktivt Prosjekt: http://mazda-ogn.org/phpBB3/viewtopic.php?f=17&t=10505 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 disse er dem jeg har tenkt på å kjøpe: Meguiars Even-Coat Applicator - 2 Pack: 2 microfiber applicator pads that are excellent at applying Meguiars products. Billig og sikkert bra. :) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Eller disse Pinnacle Foam Wax Applicator- Great applicators- Great results! Pinnacle Polishin’ Pal is an ergonomically shaped urethane handle that holds specially designed foam pads using tough hook & loop backing. De hvite fra Meguiars har jeg ikke prøvd enda, gi tilbakemeld på de om du gidder. De ser bra ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Fikk litt arbeidslyst i dag og prøvde først med noe turtle wax collour back før jeg gikk over med scratch x. Til Venstre er feltet jeg ikke har polert Og her det feltet til venstre som er polert Må si jeg er fornøyd, men er ikke ferdig enda, tok bare dette for å prøve. Handlet dette her om dagen: Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 ble jo en god del bedre. er jo nesten null swirls på det bildet i alle fall. :) Edit: Hvor mye kostet scratch x'en, og hvor kjøpte du den? Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OpelFanatikeren Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 var innom bilxtra, husker ikke hvor mye jeg ga for den inkluder rabattene via jobben. Det ble ikke perfekt men gud å mye bedre, må si jeg godt fornøyd. Siter "Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Om det ikke ble helt 100% så er det bare å kjøre over en gang til det :) Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg