Gå til innhold

Er 360 å anbefale som første bil?

Ranger emnet


Brenna

Anbefalte innlegg

Hva mener du med automatisk diff?

 

Clutch er ikke gøy å skru på disse bilene nei. men jeg syns da ikke resten av driverket er så ille å skru på....?

Det er han som selger som sier det er automatisk diff, er ikke sikker selv.

Men den har gått 170000 og reg reima er enda ikke byttet, da er det vell på tide å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en knall bil, har ikke hatt noen problemer med min. Og det med drivverket; jeg har misbrukt min mye, en kompis har også misbrukt sin mye, og vi har ikke hatt noen problemer med driverket.

Også er det en morsom vinterbil (som de fleste andre rwd)

 

Med litt oppstiving av understellet er det heller ikke en bil som ligger dårlig på veien, tror det er en bra førstebil.

 

 

Også bra at det er en bil uten "Råne" stempelet som div andre volvo`er.

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et par 360-er på veien dei siste åra, og dei har funka bra. kjører 360 på bane i bilcross med ein b23a med dobble weber, så er ein del hissigare enn 2-literen, men har lite trøbbel med drivverk.

 

Trikset med å skifte clutch kan være å løyse kardangen bak også ta den litt bak, sånn at du får litt bedre plass framme til å ta motoren fram, viss du velger å ta ut motoren da seff.

 

Måten å ikkje ødelegge kardangen bak, som oftest ryker først er å ikkje bruke gir som nedbremsing. hehe

bare kjøre normalt eller burne/sladde men ikkje dryle an i 2 giret i 80 km/t også få ein sladd elle nåke sånn, då ryke kardangen relativt kjappt.

1986 Volvo 240 2.3 Stv

1982 Volvo 360 2.3 Rcn u/2.4

1986 Volvo 360 2.3 Bilcross

1999 Hyundai Galloper 2.5 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår