Josteinsmira Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Hvor stort trykk/belastning skal en frontrute tåle? Venn av meg har knust en frontrute på en russebil med en vannballong (!) og syntes det blir for ille om han faktisk må ta hele skylden for dette. Så, hva tåler en frontrute? alacocaina Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Hvor stort trykk/belastning skal en frontrute tåle? Venn av meg har knust en frontrute på en russebil med en vannballong (!) og syntes det blir for ille om han faktisk må ta hele skylden for dette. Så, hva tåler en frontrute? alacocaina En vannballong? Må ha vært en stor en, og da mener jeg stor... Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2007 Hvis bilen hadde høy fart, snakker om 60-70km/h og opp, så vil jeg tro at vannballongen kunne knust ruta. Men ruta tåler jo en god støyt da. Hvis bilen sto i ro, og han kompisen din kasta ballongen, og ruta ble knust.. Da vil jeg tro den hadde en ganske stor defekt fra før. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josteinsmira Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Hvis bilen hadde høy fart, snakker om 60-70km/h og opp, så vil jeg tro at vannballongen kunne knust ruta. Men ruta tåler jo en god støyt da. Hvis bilen sto i ro, og han kompisen din kasta ballongen, og ruta ble knust.. Da vil jeg tro den hadde en ganske stor defekt fra før. Her snakker vi om 30-sona.... Men finnes det ikke noen regler i vegtrafikkloven eller noe som sier noe om frontruter? Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Hvis ruta knuser av en vannbalong, tenk hvor lett det kan oppstå ulykke om du kjører på en fugl i høy fart. Mener å huske at jeg traff en spurv eller noe sånt for noen år siden. Gikk bra det, og var i god fart. Btw så hørte jeg osgå om faren til en venn av meg som hadde kjøpt seg en lada som ikke var veldig mange år gammel. Så hadde han kjørt en tur til byen, og plutselig kom han til rødt lys, og bråbremset. Og tror du ikke hele frontruta bare forsvant ut av bilen! Han bare satt der og glodde og skjønte faen hva som hadde skjedd! :D Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian87 Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Hvor gammel er russebilen? Må jo være en eldgammel bil, med en sprø og dårlig rute for å få til noe sånt...Var det sprekk i ruta fra før? Siter 2011 Lancer Sportback 1986 BMW 325 Coupe http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josteinsmira Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 Var ikke sprekk i ruta etter det "vi" har hørt. Russebilen var nok fra tidlig 90- eller sent 80-tallet. Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssagat Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 høres rart ut, en frontrute skal ikke tåle så lite, så fremst den ikke er skadet fra før av. Selv har jeg truffet en diger måse i godt over 100km/t midt i ruta, var like hel og pen den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Mai 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2007 ruta tåler lite får innsida, men frå utsida tåler den mykje, traff en spurv gått over 120km/t med en 25år gammal bil som aldir hadde skifta rute, so bør tåle meir, er vell berre russen som har lyst å ta en synder sida dei knuste ruta i fylla Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 Hei! På jobb traff vi en måse i rundt 100 med Lastebilen, den var stor, sto på Saltstraumbrua. Gikk bare godt, steike for et smell:P Husk hvor stor ruta er på en Lastebil. Skal ikke gå ant, må være en STOR defekt i ruta fra før... Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 å knuse en rute med vannballong hørtes litt merklig ut, men skal ikke mere til enn et steinsprang eller et lite hakk i ruta til at den blir svekka. Når jeg har skjært ut ruter med f.eks hakk i, så sprikker den med en gang jeg kommer nært med kniven. Men tror faktisk ikke en vannbalong er veldig sannsynelig å ha knust ruta Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 Må ha vært en sprekk ett eller annet sted da, kan ikke knuse pga en vann ballong! Husker jeg knuste ruta på Preluden.. Jeg sto å skjøt på ett fotball mål,så skulle jeg ta ett siste skudd på mål før jeg skulle dra, og i det jeg sendte av ett skudd fra 25 meter så ser det ut som ballen skal suse rett i kryss stanga, men nei da, ballen sneier kryss stanga og går rett i front ruta på bilen..Faen! skrek jeg, fordi det var en liten sprekk i ruta. Ruta knuste/sprakk opp der ballen traff. Satt å irriterte meg sjøl over at jeg parkerte bilen rett bak målet..For jeg hadde tenkt til å flytte bilen så det ikke skulle skje.¨5500kr rett i dass =( Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 jeg fikk en gang løsnet en isklump fra et tre, kjørte i ca 60-70..den traff rett på ruta... skal ikke overdrive størrelsen men den va litt mindre enn en fotball..ingen riper eller noe.. Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 Hørtes usansynlig ut med den vannballongen gitt... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdathor Skrevet Mai 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2007 jeg var en gang uheldig og slo aluen borti frontruta på en ford eskrot, og da ble det en skikkelig sore i ruta... bilen er en 95 mod og den ruta var hel før jeg var bortpå den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg