Gå til innhold

Clay

Ranger emnet


LatSaab

Anbefalte innlegg

Hvor lenge den varer er avhengig av hvor møkkete den blir, har brukt en claybar og kastet den etter EN bil. Del den i 2, ikke slipp den i bakken (da MÅ den kastet, RIPER som f...)

 

Start på toppen (taket, panser, bakluke) først, nederst på dører til slutt. Lytt etter "lyder" når den brukes. Kna den når den blir møkkete, eller brett den, sjekk også så det ikke sitter større korn på den mens du clayer. Bilen SKAL sef være nyvasket før du starter. Bruk godt med clay lube. Frem og tilbake ikke rundt og rundt

 

Gi den en sprut med clay lube og legg den i en liten plastpose el pakk inn i selofan etter bruk (skal ikke tørke)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tillater meg å låne denne tråden litt, for det er relatert til bruk av clayen dette også. Håper det er i orden.....

 

I går prøvde jeg clay for første gang i går, men resultatet ble vel ikke det jeg håpet - tvertimot faktisk ! Ser nesten ut som at fargen i lakken har blitt trukket ut samtidig. Blasse "flekker" på rød lakk......

 

Hva kan ha gått feil ?

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt for lite "smurning" kanskje? (Clay lubricant)

 

Hvis det er mulig å bruke for mye, så er det vel heller der det ligger.... Kan det være at rensespray og clayen kanskje reagerer anderledes i kombinasjon med en spesiell type polish ? mener ikke noe annet enn å lufte potensielle forklaringer, for jeg kan ikke på mitt beste forstå hva som kan være galt.... Det er jo ikke sikkert at det er noen av de produktene som er årsaken i det hele tatt, men syntes nå det er påfallende at jeg ikke la merke til noe mens jeg vasket den.

 

Hadde en kompis som hjalp meg litt, men det skal jo mye til for å gjøre noe galt - eller.....? Jeg er totalt "clueless" og håper på seriøse forslag !

 

Skal se om jeg kan få det frem på et bilde etterhvert.

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken clay brukte du?

 

Hadde samme problem selv etter en runde med Gul Megs clay, masse matte felter. disse måtte jeg polere bort etterpå.

 

Pass på at claybaren er flat på lakken ikke rund/kantete etc (bør være tre "fingre" bred) Pass også på at claybare ikke er så kald, ha den i lomma før du starter (i plastpose) og tar du en pause, putt den i plastposen og ned i lomma igjen.

 

Noe nyere lakk er desverre "svakere" en annen lakk, kan også være en faktor, trøsten får vel være at det kan poleres bort igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite spm her no.

Vaska og polerte bilen i dag, og fann ut eg ville prøve en slik claybar. Men hvor kan eg få kjøpt slikt i Norge? Gidder ikke kjøpe 2 små barer fra Engand liksom. Og er det ulike grovheter på de? Altså finnes det forskjellige typer claybar å velge mellom?

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken clay brukte du?

 

Hadde samme problem selv etter en runde med Gul Megs clay, masse matte felter. disse måtte jeg polere bort etterpå.

 

Pass på at claybaren er flat på lakken ikke rund/kantete etc (bør være tre "fingre" bred) Pass også på at claybare ikke er så kald, ha den i lomma før du starter (i plastpose) og tar du en pause, putt den i plastposen og ned i lomma igjen.

 

Noe nyere lakk er desverre "svakere" en annen lakk, kan også være en faktor, trøsten får vel være at det kan poleres bort igjen.

 

Jeg trodde bare det var en type clay, men skjønner jo nå at det finnes 2-3 typer. Den jeg brukte var hvit og fulgte med denne pakken jeg kjøpte av Panvulk (importør).

Meguiars.jpg

 

Du fikk meg veldig mye roligere når du sier at det kan gå å polere det vekk :) . Takk for både det og "bruker-tipsene"!

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår