Gå til innhold

b230ET med H-profil råder

Ranger emnet


jonny be good

Anbefalte innlegg

hello:)

 

siden jeg var ute med motoren så handla jeg inn H-profil råder fra sven partner. det sies at disse rådene tåler litt.

 

men da er spørsmålet. hvor mye trim kan jeg da gjøre for en neste svakhet ryker. og hva er den svakheten som da kommer til og gå i stykker? og stemplene, hvor mye tåler disse?

 

mvh

johan kåre sætran

bad-ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hello:)

 

siden jeg var ute med motoren så handla jeg inn H-profil råder fra sven partner. det sies at disse rådene tåler litt.

 

men da er spørsmålet. hvor mye trim kan jeg da gjøre for en neste svakhet ryker. og hva er den svakheten som da kommer til og gå i stykker? og stemplene, hvor mye tåler disse?

 

Har tenkt samme tanken... kor mykje du ga for H-profil rådene?

 

 

kommer ann på åssen blokk du har.

85-88 eller 88 og nyere

 

ET er vel berre laga fram til 88 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke min profil men svarer for meg her..

 

er 88modell ja. jeg betalte 3000kr for 4 råder. men det var fra en privatperson som tidligere hadde kjøpt den av sven partner.

 

STEN parner:)

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

intercooleren har en tendens til og sprekke over 1 bar med trykk..

1987 Volvo 745 tic(bremsa 235hk @ 0.8bar)b230et m/fk råder og b234 stempel, lh2.4, kappa Lesjöfors, bsr chip, 3" fra turbo med en demper, k&n filterinsats, turbotrykk @1.2 og btr: @ 3.2 =)

(X)1995 Volvo 850 stv 2.5 10v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Med chip, nye stempelringer, nye råde og veivlagere etz, kan du forvente sånn "ca" 200 driftsikre drivhjulshester (Mye pga rådene du har kjøpt) og rundt 350nm, avhengi av hvor god chip'en er, og da kjører du ca 1 kilo ladetrykk.

 

-Problemet ditt VIL være girkassa...uten tvil. Med 350nm gjennom halvslitte sync-ringer og lagere, skal jeg si det kommer til å bli noen girkassebytter iløpet av et år. Alt annet er egentlig bare flax, og et spørsmål om tid før de "urasa" raser de og.

Tross alt, hvem har trimmer til 200 hester uten å bruke dem?? Og hvem kjøper seg volvo med turbo uten å "bruke" girkassa?

 

-Intercooleren kan slite ved 1 kilo også ja... så denne burde byttes til no annet, som tåler litt mer. De "brede" 940-intercoolerene med stusser på midten tåler 1,3-1,4 sies det, og er relativt enkle å montere i 740.

 

Det koster å trimme.... og hvertfal volvo, som har girkasser laga av "porselen".

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmh, 200hk på hjula, med chip og 1bar og org komp..?

 

var da det jeg fikk i rulla hvertfal... og med 531 topp - litt mer unøyaktig sprut (Ergo, må ha en godt programert chip), burde han ende opp på samme resultat.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg konverterte fra m47 til m90, og det har i og for seg fungert kjempefint med mine NM og hk. Kassa er kjapp og fin å gire med (Ingen short-shift'er, men så rask er faen ikke en 740 heller), og har fin utveksling passende for turbo-motorer.

 

Jeg dreit meg dog ut på "oljevalget" til M90'n min....noe som har resultert i at lageret på inngående aksling er blitt dårlig. Bytta til "orginal" spesial volvo-olje for M90 og M56(Volvo 850-kasse) før jul i fjor, og siden har ikke kassa blitt noe som helst værre ,selv etter en rekke voldtekter.

Så..riktig olje på M90, er suuuuperviktig! Anbefaler alle å kjøre volvo Orginal-olje på m90...Castrol SMX-S(Som forøvrig Castrol anbefaler til M90) er ikke å anbefale hvertfal...

 

 

Getrag-kasser kan man egentlig begynne å glemme med en gang... det koster veldig mye å få tak i en holdbar en (Getrag 262/262cr/265), og da er det bedre å tenke alternativt.

Det er feks en på Blocket.se i sverige, som selger bmw Diesel ZF-kasser med spakstell og det hele modda for B21/B23/B230 for 6-7 lakser. Disse kassene er da heller å anbefale, da de er som regel er "pent" behandla (diesel...), og tåler masse moment (diesel..).

Faktisk brukes disse kassene i Bmw'er når de gamle 6'erne dems får seriøs pustehjelp feks...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår