Gå til innhold

Snow4Fun: 1988 Honda Prelude Prosjekt

Ranger emnet


Snow4Fun

Anbefalte innlegg

Ja da tenkte jeg at jeg skulle legge ut en post om det ny startede prosjektet mitt.

 

Dette er en Honda Prelude fra 1988 med 150hk 4WS (svinger på alle fire) og automat.

 

å slik ser bilen ut:

Bilde056.jpg

 

Bilde061.jpg

 

Bilde053.jpg

 

Bilde054.jpg

 

Bilde057.jpg

 

Bilen har nu gått 262 tusen går like fint hehe.

Nå har bilen stått stille i nesten 3 år. jeg har hatt den i noen måneder og forje eier har bare latt den stå.. men nå blir det andre boller. nå skal bilen på veien!

 

Jeg drar til syden i juni og skal ha skilter på bilen når jeg kommer hjem derfra. Så fram til da så er planen å få den eu-ok. det som mangler er:

 

Spylevæske tank. (Biltema)

Bytte frontrute. rute og klips til den øverste lista er kjøpt inn, venter bare på lista som er på vei fra Japan.

 

Dette har jeg gjort nå i dte siste:

 

Byttet Side blinkers til noe mer pent

Bilde060.jpg

 

Satt på 4 toms potte, og byttet ut havle eksos anlegget med 2,5 toms.

Bilde058.jpg

 

Og så har jeg trekkt kabler til stereo, satt i spiller og høytallere forran og bak.

Ikke no grom spiller men fungerer midlertidlig:

Bilde052.jpg

 

Planer for utover sommeren og vinteren:

-Senke fjærer med stivere dempere

-Poly foringer i hele understellet.

-Nye felger

-ny farge på bil (Sølv eller blå met.)

-sveise igjen honda merker forran og bak og rette noen små bulker rundt omkring og ta rust. huff..

-Større bremser

 

Turbo konvertering og data sprut. og bytte ut den automat kassa til manuell. men får se hva jeg får tid til.

 

Her er et bilde av motor rommet ihvertfall.

Bilde059.jpg

88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir artig bil om du gjør som du planlegger med turbo, understell og manuell. Meget bra kjøreegenskaper i den bilen og med turbo så blir den meget bra. Har kjørt endel i en med originalkomp. Funker meget bra, respons og bred kurve. Helt herlig bil!:)

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren, du kunne ha fått en hel dele bil av meg hadde du vært 1 mnd i forveien. Måtte sette den på høggern pga. den helvettes rusta..Kanalene og begge bakskjermene var fulle av rust.

Savner bilen som fy. Stod bla.a helt ny frontrute på den, 5 trinns manuell kasse, og senke fjører faktisk. Hadde en annonse ute en stund, men bare useriøse kjøpere så når jeg da handlet inn ny bil så endte den på høggeren pga at den bare stod der.

Min var og hvit..Blå parklys,2 små tusen metere(kler det utrolig nok veldig bra),tåkelys montert helt nede på fangern, 5" japse potte(pen lyd når jeg hadde litt turtall).Byttet om fra orange og røde bak lykter til røde og hvite(ser mye bedre ut med engang). Nei her må jeg følge med gitt..Hadde ett turbo prosjekt gåendes en stund jeg og, men jeg gikk lei til slutt, når rusta tok overhånd.

Får håpe på mange oppdateringer og bilder framover!

 

Mvh

 

Edit: Hvis du er sjapp og ringer høggern, så kan det hende bilen står der enda, har stått der en stund nå ser jeg, stod der sist for 3 dager siden, har vært mye kø der. Skal se om jeg ikke kan få tak i ett nummer.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, prelude prosjekt =) Hvor mye hester vil du tilslutt ha i den hvis det blir turbotralle med sprut?

Takk takk! Det veit jeg ikke.. men hørte noe om at bare med sprut kunne jeg få rundt 220hk men vet ikke.. vill ikke ha så mye mer enn 250 til 300hk for er jo en forhjuls promper. men får se hva som skjer.. understell og bremser først. hehe

 

Søren, du kunne ha fått en hel dele bil av meg hadde du vært 1 mnd i forveien. Måtte sette den på høggern pga. den helvettes rusta..Kanalene og begge bakskjermene var fulle av rust.

Savner bilen som fy. Stod bla.a helt ny frontrute på den, 5 trinns manuell kasse, og senke fjører faktisk. Hadde en annonse ute en stund, men bare useriøse kjøpere så når jeg da handlet inn ny bil så endte den på høggeren pga at den bare stod der.

Min var og hvit..Blå parklys,2 små tusen metere(kler det utrolig nok veldig bra),tåkelys montert helt nede på fangern, 5" japse potte(pen lyd når jeg hadde litt turtall).Byttet om fra orange og røde bak lykter til røde og hvite(ser mye bedre ut med engang). Nei her må jeg følge med gitt..Hadde ett turbo prosjekt gåendes en stund jeg og, men jeg gikk lei til slutt, når rusta tok overhånd.

Får håpe på mange oppdateringer og bilder framover!

 

Mvh

 

Edit: Hvis du er sjapp og ringer høggern, så kan det hende bilen står der enda, har stått der en stund nå ser jeg, stod der sist for 3 dager siden, har vært mye kø der. Skal se om jeg ikke kan få tak i ett nummer.

 

faen! hehe letet som en gal etter dele bil. men fant ikke noe.. må isåfall ha en hel bil. må ha så mye deler fra dele bilen at det blir stuk å stå på høggere å rive ut kasse og div. men takk for tipset! :)

 

Ja skal nok ikke bli sein med bilder og oppdateringer...

88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir morsomt å følge med på dette! Har selv aldri testet bilen, men har merkelig nok alltid ønsket meg en. Kanskje det kan ha noe med det helt sinnsykt fine utseende. Bilens linjer er helt.. snaxy :D

 

Stå på :)

 

takk :)

 

det som er med disse bilene er at enten så synes du dem er kule eller så liker du dem i hele tatt. det stoore minus er at det er forhjulstrekk.

88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått front rute lista fra japan! Jippi!

etter noen uker og en god stund med venting på stenshagen fikk jeg lista mi. røyk på 600,- hehe

 

Skal sette i spylevæske tank og rute til neste tirsdag. og etter det begynner jeg på karroseri delen.

Tenkte jeg skulle starte med å sveise igjen å fjerne emblem forran og bak :)

 

har også pratet med et firma som holder på i england (tror jeg) som driver med poly foringer.

For fullt kitt til bilen så kom det på 2500,- eller noe med frakt. så det skal også bestilles og settes på helst før skilter skal på. blir litt jobb da :)

88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å tittet litt her på forumet og fikk litt arbeidslyst hehe

 

Ny + til polen

prelude001.jpg

 

Bilen i garasjen

prelude003.jpg

 

Denne skal fjernes og hullet skal sveises igjen.

prelude005.jpg

 

Med skvettlapper

prelude004.jpg

 

Uten :)

prelude006.jpg

 

Litt cola må mann ha

prelude007.jpg

 

De nye høytallera foran. ikke helt sjefs saker men funger for nå

prelude008.jpg

 

Var ikke noe trekk på dekselet så det ble lakkert svart

prelude009.jpg

prelude010.jpg

 

Inne i bilen

prelude011.jpg

 

Sprekken i ruta

prelude013.jpg

 

Så fant jeg ut at jeg skal begynne sånn smått med noe annlegg baki

 

Tar mål

prelude014.jpg

 

prelude015.jpg

 

Måtte dele plata i 2 for å få den inn

her en en del inne

prelude016.jpg

 

begge

prelude017.jpg

 

prelude018.jpg

prelude019.jpg

 

Med tepper over

prelude020.jpg

 

Garasjen

prelude021.jpg

prelude025.jpg

 

Satt i litt

prelude028.jpg

 

med lys som skrus jeg på når jeg åpner lokket

litt harry men men..

prelude024.jpg

prelude023.jpg

 

Potta

prelude027.jpg

 

Trenger dette dekselet! skrik ut viss noen har et!

prelude029.jpg

 

Det var det.. fortsettelse følger..

88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår