Gå til innhold

Vår "shining" av min bil

Ranger emnet


maartn

Anbefalte innlegg

Fikk gnisten her om dagen, til å rubbe og polere bilen skikkelig.

Det hele startet selfølgelig med en grundig vask. Avfetting av hele bilen samt vask med shampoo og svamp.

 

Trillet bilen inn i garasjen, fant fram poleringsmaskinen, og startet rubbingen.

 

IMG_0577.jpg

 

Produktet som ble brukt var "3M Perfect-it III Ekstra fin rubbing".

 

IMG_0571.jpg

 

Etter jeg hadde gått over hele bilen og rubbet en liten time, så jeg meg fornøyd. Merket raskt at masse av striper forsvant, og lakken så "ferskere" ut. Da "bar" det videre med polering og fant fram dette utstyret:

 

IMG_0578.jpg

 

Poleringsmaskin med stor flate, og Autoglym. Synes denne er enklere å polere med.

 

Når den jobben var gjort, var det å la polishen godgjøre seg i ca. 30 minutter.

 

IMG_0580.jpg

 

Etter voksen var polert av, synes jeg selv det var et meget godt resultat. Lakken ser "nesten" ny ut i forhold til hvordan den var ;)

 

Noen bilder av resultatet:

 

IMG_0588.jpg

 

IMG_0587.jpg

 

IMG_0594.jpg

 

IMG_0592.jpg

 

IMG_0585.jpg

 

IMG_0590.jpg

 

Så hva synes dere? Noe jeg burde gjort annerledes? Bilpleie er meget koselig arbeid, så jeg tar gjerne i mot tips til forbedringer :)

 

Hilsen Martin

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser gjerne bilder i fullt sollys med solrefleks i panser f.ex med makroinnstilling og nærbilde for å være vanskelig ;)

 

Men bare ved å unngå jallaprodukter og vaskemaskin så er man jo fornuftigere enn 99 prosent av norges bileiere.

 

Viktigste er uansett at man selv er fornøyd, virker da sånn?

 

ps: digger den rubbingmaskina di, makita ftw! Synes du forresten den er tung å jobbe med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selfølgelig ordne bilder i solys og makro som du sier, men solen skinte ikke i dag :)

 

Jeg er fornøyd ja, men hadde vært spennende å teste noen andre produkter. Maskinen er litt tung ja.. men det er ingen problem ;)

 

Nå må dere huske på at lakken er 14 år gammel ;)

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble ikke galt det her nei...

Hvordan er 3M produktene å jobbe med? Aldrig prøvd de, men ser det mange lakkerere som bruker dette, vel, det er jo fordi at de ikke har prøvd M86 SOLO fra Meguiars såklart ;P hehe... Uansett...

 

Det jeg kansje vil kommentere, er faktsik str på bakplata di, på bilde ser den faktsik større ut enn selve padden (mulig det bare er bilde), men er fort gjordt å komme borti plasser man helst ikke skulle rørt når plata er så stor. Bare et lite tips, prøv meguiars sine bakplater, de har en til 6,5" og en til 8" padder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra det!

 

14 år gammel lakk er nesten bedre en den dritt lakken som er nå om dagen.

 

;)

 

ble ikke galt det her nei...

Hvordan er 3M produktene å jobbe med? Aldrig prøvd de, men ser det mange lakkerere som bruker dette, vel, det er jo fordi at de ikke har prøvd M86 SOLO fra Meguiars såklart ;P hehe... Uansett...

 

Det jeg kansje vil kommentere, er faktsik str på bakplata di, på bilde ser den faktsik større ut enn selve padden (mulig det bare er bilde), men er fort gjordt å komme borti plasser man helst ikke skulle rørt når plata er så stor. Bare et lite tips, prøv meguiars sine bakplater, de har en til 6,5" og en til 8" padder.

 

Er greit å jobbe med, jeg synes kanskje 3m tørker litt raskt. Men rubbing blir vel uansett slik? Takk for tipset ang. bakplate;)

 

Vet ikke om det er nevnt før, men syns du burde lakket fangerene dine i samme farge som resten av bilen, for det er en veldig fin farge, men fangerne "gubber" til bilen litt hehe ikke vondt meint, veldig pen bil!

 

Det er jeg fullstendig klar over, og det skal bli gjort om ikke så alt for lenge. Det blir salg til sommeren, så derfor jeg har vurdert å ikke lakkere fangerene. Men greit uansett å selge en "pen" bil :)

- 09' BMW 318d LCI M-sport

- 04' Audi A3 1.6 Ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår