marijak Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Har en Vento CL '92 1,8 Den går 2000rpm når den er varm og jeg aner ikke hvorfor, starter som regel normalt når den er kaldt, men øker jevnt mot 2000rpm, noen som har noen forslag til hva som er problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KCMania Skrevet Mai 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2007 Heisann.. Gjelder problemet hele året? Eller kun vinterstid? Har litt tomgangsplage på Vinterstid, men ikke så høyt som 2000rpm.. Min ligger på rundt 1100rpm når den er kald før den går ned til 900rpm når jeg har kjørt litt.. Siter Uno, Dos, Audi, Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiken Skrevet Mai 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 Har en Vento CL '92 1,8Den går 2000rpm når den er varm og jeg aner ikke hvorfor, starter som regel normalt når den er kaldt, men øker jevnt mot 2000rpm, noen som har noen forslag til hva som er problemet? Er det forgasser? :p (usikker på når de begynte med innsprøytning) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossigjengen Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 innsprøyting garantert! Siter - BMW 318i 00' aerodynamic http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68740 x toyota carina e 2,0 x opel kadett gsi http://www.dekklageret.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marijak Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 vel, det e insprutar så dei kalle det så fint på svensk, men det e jo verken rør te hvert forbrenningskammer e.l. Så e nok forgassar ja... Eg har pitla litt oppi trykkregulatoren i hodet på denna heren dyså... kan det vær nåke der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Vento har innsprut, men du har utgaven med kun en dyse(monopoint), så det ser ut som en gasser. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marijak Skrevet Juni 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 stemme ! ser du, alltid nåken så har ordå i håve ;) Nåken så kan hjelpe eller? Prøvd uten tilkobling til vanntemp. måler og kjøleviftetermostat (termobryter eller wtf eg ska kalle det, ingen forskjell.... Må jo nesten være elektronisk, så vidt eg vett, for den dreiv å justerte tomgangen ganske så merkligt en gang, hopte fra 1000 te 1200, stabiliserte seg, så hopte fra 1200 te 1400 rpm osv.. opp te 2000.. plz hjelp! :P blir sikkert dyrt om møller bil må feilsøke her ass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossigjengen Skrevet Juni 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2007 kan man ikke lese av feilkoder på vento? Siter - BMW 318i 00' aerodynamic http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68740 x toyota carina e 2,0 x opel kadett gsi http://www.dekklageret.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 Ja, via vagcom, de fleste verksteder pleier å gjøre det gratis\koster lite, tar bare noen få min. Er en kontakt bak et deksel ved askebegeret. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marijak Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Då va det fiksa, versta var at eg fekk det te sjøl, før bestilt feilsøking hos møller. Viste seg nok at det enten må ha vært problemer med en av de tre kontaktene som går inn i monotronic systemet elle ka faen det hette. (går inn i spjellhuset - elektronikk som justerer spjeld, dyse osv.) ellers kunne det vore ein skrue så eg hadde tighta som tvang en arm som sitter på "akslingen" til spjeldet en liten millimeter for mye slik at elektronikken skapte seg når spjeldet var utav posisjon lizzm. enten det ellers var den skruen et jordingpunkt, eg skrudde den iallefall såpass at den ikke traff lenger... Å vips så gikk den faen meg normal, lønner seg av og te å pitle litt til... :P :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg