Gå til innhold

Ny bil : 03 A4 Avant

Ranger emnet


Bmwdud20

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om min nye bil .

 

Bilen er en 2003 A4 avant 163hk 1.8T Quattro S-Line som er rulla 90K, 100% strøken med komplett servicehefte.

18" RS4 felger,Bose soundsystem,Soltak og elektrisk skinn++

 

forhandlerfront.jpg

 

Planer for bilen:

*Chip

*Mørkere ruter

*Slippe den lengre mot bakken

*19" felger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere bilder kommer imorgen.

 

Har ett par ting jeg lurer på:

 

Er S-Line orginalt senket ? Hvor mye ?

Dumpventil ? Ikke Anbefalt ?

Ladetrykk orginal motor ?

 

Har Xenon i nærlys.

Går det å få xenon i fjernlys,spredere å parklys ?

 

S-Line er originalt senket ja, men jeg er ikke sikker på hvor mye. 20mm?

Ikke dumpventil, men resirkventil. <-- har litt lite kunnskap rundt dette. :)

 

For å få xenon i fjernlys må du bytte hele lykten og du må også lure FIS'en til å tro at pæren IKKE er gåen. ++

Xenon i parklys er ikke mulig, da det ikke finnes. (Men du kan sette inn dioder. Se her for mer info: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=162649)

 

Fin bil, forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S line har 20mm orginal senk ja.

 

Dumpventil kan du så klart sette på, men søker du litt på forumet finner du fort ut at det ikke er noe heldig. Har selv hatt den uten noe problemer. Bilen vil få for mye bensin da trykket blir sluppet ut i friluft i stedet for å bli sendt tilbake til lmm. den vil da ikke få noe beskjed om hvor mye suppe den skal gi ut til neste gir. vil gi alt for mye bensin og katalysatoren vil ta kvelden etter vært. Kjøp heller åpent filter som ikke er tilsatt olje for å få lyden hvis det er det du er ute etter.

 

Orginalt tror jeg den lader et sted rundt 0.6bar.

 

Du kan få Xenon i fjernlys, kommer ann på hvilket kitt du kjøper. Skulle du få problemer med FIS er det bare og koble inn rele og evnt motstand hvis det ikke går med bare rele. veldig enkel jobb. Samme gjelder for grøftelys. Noen får problemer med FIS andre ikke. Har selv gjort det i grøftelys, kobla inn rele og alt fungerte som den skulle.

Kan bestille Hôen xenonmatch pærer til parklys. De er veldig bra, har de selv. Men da må du bygge om pæreholderen som sitter i bilen din til glass sokkel. du har metall sokkel på pæra. Har selv gjort det å, lett jobb. deler koster 118,- hos Møller. Dropp dioder, bygg heller om pæreholderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår