Gå til innhold

Bytte til 7 seter - Hva skal jeg velge

Ranger emnet


gigabyte

Anbefalte innlegg

Du har ikke vurdert volvo v70?

 

Det er vel ikke den første bilen man tenker på når man sier: 2 voksne og 5 ville unger. Selv om det er mulighet for 7 seter i den.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå sa vel ikke han 2 voksne, fem unger?

Det jeg mener da, er at to seter som du ikke ser hvis du ikke bruker dem, er praktisk hvis målet er bare å få med se 2 unger ekstra hjem fra fotballtrening eller lignende..

Dessuten får du møøe bil for penga, spør du meg..

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke den første bilen man tenker på når man sier: 2 voksne og 5 ville unger. Selv om det er mulighet for 7 seter i den.

Du får da fint plass til 9 voksne menn i en 5-seters V70.

 

Jeg ville valgt Grand Espace. Hvorfor? Virker for meg som om flertallet av europeiske biljournalister anser Grand Espace som den ideelle kjøttvogna. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med den nye Espace-modellen, men forrige generasjons var iallefall bilen for den som liker hyppige verkstedsbesøk og har et godt forhold til tauebilsjåføren :drive2

Masse elektrisk som tar kvelden på disse.

 

Opel Zafira er vel et bra valg, og jeg vil absolutt anbefale deg og se på Mazda5 også. Den kommer med to dieselmotorer; en på 110 hk og en på 143 hk. Begge med partikkelfilter som standard, om du skulle ha en liten miljøverner i deg ;)

 

Touran blir liksom litt kjedelig, siden det formelig kryr av de på veiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Zafira er ett bra valg om du velger ett ekemplar som er godt vedlikeholdt og utført servicer.

Jobber på Opel og de Zafiraene som kommer innom der er stort sett eid av barnefamilier, er noen som passer på bilene sine men de aller fleste ser ut som en grisebinge innvendig og vedlikeholdet er så som så. De dukker opp på verkstedet som regel med en NAF/viking bil.

Feil som går igjen er registerreimhavari - kamakselføler, bakre lyddemper , lenkestag foran - elektrisk servopumpe, setebelte for midte sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Etter nå ha sittet og finlest finn.no og autodb.no (pluss mange andre) har vi vel kommet frem til at en Peugeot 807 er det som vil passe best for oss. Akseptabel pris, mange å velge i,kollisjons sikker, stor og romslig, og ikke minst skyvedører. (Slipper å rope til ungene "Pass på døra" når vi parkerer på Rema!)Synes Zafira og Tauran blir litt liten. V70 alt for liten,og de to bakerste setene for dårlig.

Men........i følge Sveske bilprovningen kommer 807 desverre dårlig ut. Faktisk på 138 plass. Er denne testen til å stole på, eller er dette bare kvalifisert "synsing". Har ikke noe særlig greie på biler så flere synspunkter på 807 tar jeg gjerne imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg ikke helt feil, kom Peugot 807 på sisteplass i sluttbrukerundersøkelsen til Top Gear. :) Altså, den bilen folk var mest misfornøyd med å eie, og angret mest på å kjøpe.

 

Link

 

*

Engine/Gearbox Reliability

1 star rating

*

Electrical Reliability

1 star rating

*

Brakes/Suspension/Steering

1 star rating

*

Fit/Finish

1 star rating

*

Squeaks/Rattles

2 star rating

*

Performance

1 star rating

*

Handling

2 star rating

*

Comfort/Practicality

2 star rating

*

Customer Care

1 star rating

*

Ownership Costs

1 star rating

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du litt opp i pris (årsmodell) så er det vel liten tvil ?

 

Ford S-Max :)

 

Skeptisk. Er ikke akkurat noe bra bil. Ikke enda hvertfall, masse gjentagende feil. Vent heller å se om neste produksjonsrunde(kommer til høsten) er bedre.

Synd, for det er en fin bil. Hvertfall med originale 20" hjula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår