le0n Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Bilen bruker ganske mye olje nå, ca 1 liter på 1 1/2 mnd og det ryker tidvis svart av eksosen. Spessielt når jeg ligger og bremser på gir i nedoverbakker, og deretter gir gass.. Hva kan dette være? Nå skal de sies at motoren har brukt mye olje så lenge den har vært i mitt eige, og siden det er turbobil så har jeg i grunn ikke sett den store skaden i det men nå når det begynner og ryke litt svart så blir jeg litt bekymret.. Bilen er chippet, åpent filter og kjører uten katt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Jeg vil personlig tippe på at turboen din ikke er tett lengre, altså at du har slark i lager osv. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Var i grunn det jeg har tenkt og.. Turbobytte da, eller er det andre muligheter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Var i grunn det jeg har tenkt og.. Turbobytte da, eller er det andre muligheter? Ja, eller en overhaling med nye lager kanskje:) Se om du finner slark i turboen, for å være helt sikker. Skal ikke være mye du kan bevege opp/ned sideveis etc.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Jeg er helt grønn når det gjelder slikt, så setter bilen på audi jeg så får de ta seg av det:) Men noen som har noen ide om pris på overhaling evt. ny turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Gjør ingenting om at turboen har litt slakke opp og ned. Det stabiliserer seg når oljetrykket kommer. Men inn og ut derimot, det er ikke bra det! Svetter det noe rundt turboen? Har du mye olje i trykkrørene? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 at det ryker svart er ikke så farlig. ryker det blått derimot.. da begynner ting og kunne koste litt mer Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Gjør ingenting om at turboen har litt slakke opp og ned.Det stabiliserer seg når oljetrykket kommer. Men inn og ut derimot, det er ikke bra det! Svetter det noe rundt turboen? Har du mye olje i trykkrørene? Jeg vet ikke, er som sagt lite teknisk av meg når det gjelder sånt.. Men om det svetter skal jeg nok finne ut av, så fort jeg har bilen tilgjenglig igjenn.. I dag har det faktisk ikke røket noe i det hele, såvidt jeg har fått med meg. Ei heller noen lukt som det har vært tideligere.. Muligens bare litt bagateller da, for motoren går kjempefint sånn ellers.. Men kan jo få audi til og sjekke tilstand på turboen i sammenheng med service... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 at det ryker svart er ikke så farlig. ryker det blått derimot.. da begynner ting og kunne koste litt mer leOn: Hør på Housey. Svart røyk har ingenting med oljeforbruk å gjøre men betyr at motoren har for rik blanding (for mye bensin i forhold til luft). Du skriver ikke hvor mye du kjører på 1,5 mnd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet April 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 leOn: Hør på Housey. Svart røyk har ingenting med oljeforbruk å gjøre men betyr at motoren har for rik blanding (for mye bensin i forhold til luft).Du skriver ikke hvor mye du kjører på 1,5 mnd. Det er fordi jeg ikke vet hvor mye jeg kjører i mnd:D Men bilen blir brukt ca 16.000 km i året, så det blir brukt som normalt vil jeg tro.. Okay, vist det har med luft i forhold til bensin og gjøre så kan jo faktisk det stemme.. Hadde ikke dette problemt i vinter når jeg kjørte med kn filter, men etter at jeg satt på åpent filter har det blitt problem.. Da setter jeg gjerne på igjen kn filteret og prøver med det:) Men er det skadlig og kjøre med for mye luft i forhold til bensin på noen måte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Men er det skadlig og kjøre med for mye luft i forhold til bensin på noen måte? Det motsatte av det du skriver her.... For rik blanding er ikke skadelig men kan kanskje føre til sotete plugg, ventiler etc... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg