Gå til innhold

Nissan silvia s12

Ranger emnet


Stianh

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg et prosjekt... i den anledning har jeg nån spørsmål:)

hvor kan jeg skaffe veiv og veivlager, helst komplett motor, eller bare blokka til en nissan silvia s12 2,0 twincam? noen som har noen nettsider å annbefale?

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager og slitedeler finner du f.eks på Mekonomen, eller en annen bilrekvisitaforhandler.

 

Hvis du trenger andre motordeler, ville jeg ha starta med å lete på den lokale huggeren.

Dem har vel også database om hvilke deler som finnes rundt i landet på andre huggerier.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse tips her:) er ikke innteresert i å sette in ca18det motor i bilen.. dette for at jeg alerede har turbo i den andre bilen min, så jeg vil ha litt fritt fra det:) mindre som kan gå galt også... som sagt så e æ innteresert i hel blokk, veiv/veivlager, eller hel motor... hvis noen vet om en bil som står å ruster, så si fra for all del

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en FJ20 motor kan bli værre å oppdrive da dette er en skjelden motor..er litt usikker på hvor mange S12 som ble solg i norge men tpper det ikke er så veldig mange og endel av disse hdde da altså CA18ET..

 

prøv å søk på http://www.blocket.se og se om det dukker noen opp der.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en FJ20 motor kan bli værre å oppdrive da dette er en skjelden motor..er litt usikker på hvor mange S12 som ble solg i norge men tpper det ikke er så veldig mange og endel av disse hdde da altså CA18ET..

 

prøv å søk på http://www.blocket.se og se om det dukker noen opp der.

 

ble solgt mellom 50 og 60 s12 i norge.. fj20 er en skjeldenhet, og den delebilen jeg hadde sett er levert på høggern :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Du har kjøpt deg en motor som kan være ett problem om du trenger mye deler...

 

Nissan kan enda skaffe noen deler til denne motoren, men de er svindyre! Veldig dyre...

 

Det er tilogmed noen lagre som ikke produseres til denne motoren lenge. verken orginalt eller uorginalt. Lagret som sitter på "jack shaft" som det heter, en liten akseltapp i front som driver fordeleren fra reg kjeda. Finnes ikke flere av. Ingen i verden som selger slike lagre lengre. Så pass på og ikke skade dette lille lagret...

 

Ellers så er brukte deler også ett problem. Jeg kjøpte den eneste jeg vet om i norge på huggerier nettopp, etter og ha vantet lenge på en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår