klezz Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Hei! Jeg lurer på hvilke dumpventiler som kan brukes på volvo b230ET motoren?? Kan alle brukes? Skal jeg ha dumpventilen før eller etter intercooler'n? Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 samme hvilken du bruker... sett den etter intercooleren;) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Hvis du har den på kald-luft-siden, vil du få mer trykk i dumpen. Jeg har TurboXS dump, på B230FT med ET sprut (Motronic) Shimset opp fjøra med to femmere. Hvis du ikke gjør det vil den fjuske på tomgang. Har fjernet hele den orginale resikruleringsventil. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet April 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Okok, hva vil kald-luft-siden si? før eller etter intercooler? Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Okok, hva vil kald-luft-siden si? før eller etter intercooler? Intercooleren kjøler luft så kaldluftsida er etter intercooler :) Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet April 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Intercooleren kjøler luft så kaldluftsida er etter intercooler :) Ok! men hvofor vil jeg få mere trykk etter intercooler'n? jeg trodde at det var mest trykk der den orginale sto jeg men.. Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Kald luft vettu. ;) Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet April 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Kald luft vettu. ;) okok!! takk for alle svar:) Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 29, 2007 Rapporter Share Skrevet April 29, 2007 Kald luft vettu. ;) Hehe, i teorien tar den mindre plass når den er kald, så du greier ikke å forsvare at det er mest trykk der. Men lufta flyter jo den veien, så hvis dumpventilen står ganske nært innsuget, så har lufta strømmen den veien allerede, og glir lettere ut. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Ja, er jo akkurat det. Den tar mindre plass, og derfor blir det mer luft som blir trykket sammen av ladetrykket. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MazdaPowah_ Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Hvordan har dere gjort det for å få dumpen etter intercooleren? Noen billige å smarte løsninger?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Hvordan har dere gjort det for å få dumpen etter intercooleren? Noen billige å smarte løsninger?:) Her ser du mitt motorrom. Jeg satte bare et silikon T stykke der det vanligvis sitter en vanlig slange mellom IC og røret til insuget.. Kosta 350 kr og er enkelt og greit. Både dumpventil og T rør vurderes solgt, bare så det er sagt :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjuz Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 min feste måte er enda billigere gratis faktisk :P henta en til slage fra en 740 turbo vi skrota den som går fra turbo til alu svingen og org resirk ventil og kappa den litt. nermere insuget får du den ikke hehe. leiter enda ettet noen som kan sveise alu Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Ja, er jo akkurat det. Den tar mindre plass, og derfor blir det mer luft som blir trykket sammen av ladetrykket. Når lufta blir sendt i motoren, og detonert, tar den mer plass ja. Men i røret etter intercooleren, tar den i teorien mindre plass enn før cooleren. Slik valgte jeg å gjøre det med dumpventilen på gammelbilen: Sveisa alu-flensen som fulgte med ventilen, i originaltrykkrøret. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet April 30, 2007 Rapporter Share Skrevet April 30, 2007 Her har vi vel alle 3 metodene representert ja :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg