Gå til innhold

vanskelig å få start..

Ranger emnet


klezz

Anbefalte innlegg

Hei! har spurt om dette før men fikk ikke noe skikkelig svar.. jeg har en orginal ny overhala b230ET motor.. Den er veldig vanskelig å starte når den er kald.. Er lett når den er varm.. men jeg må file som bare det når den er varm.. har byttet kaldstart føleren.. men uten hell.. hvor kan jeg få kjøpt en HELT ny kaldstart føler?

Volvo, BMW & MB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det problemet jeg også, må ikke stå i evigheter for å starte men litt lenger en det som er normalt. På min bil virker det som det funker å la bensin pumpa jobbe litt før jeg vrir nøkkelen helt om. Men det skal vel være konstant trykk fram til fuelrailen, så om det er en leksaje en plass og bensinen renner tilbake til punmpa, tar det kanskje litt tid før bensinen kommer fram.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men i tillegg til kaldstartdysa som sitter midt under innsuget så har du den sensoren som sitter bakerst på toppen som faktisk åpner kaldstartdysa i noen sekunder! Så hvis den ikke funker som den skal så hjelper det ikke at selve kaldstartdysa er ok.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldstartdysa går jo ikke uten at motoren går da. At motoren starter når den er varm kan jo være fordi den rett og slett er varm og ikke trenger ekstra fuel for å gå.. Hvis det er noe som gjør at kaldstartdysa ikke åpner når den er kald så har den ekstra vanskelig for å holde seg gående.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår